یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حاجبی/ قشم

حوزه / امام جمعه قشم با بیان اینکه کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی و محور تولید در کشور هستند، گفت: از مسئولان می‌خواهیم مشکل مسکن کارگران را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، تقوا را بهترین زاد و توشه انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: یکی از حوادث که در قرون معاصر اتفاق افتاد، تخریب قبور ائمه در بقیع بود که نشان از دشمنی با اهل بیت(ع) بود.

وی با تبریک روز شوراها، افزود: شورا در پیاده سازی ساختار حاکمیتی و مردم سالاری دینی و ارتباط مردم با دستگاه‌ها، نقش ارزشمندی را ایفا می‌کند و همچنین در آبادانی شهرها و روستاها یک بازوی مشاوره‌ای پر توان است.

خطیب جمعه قشم بیان کرد: ارتباط دهی بدنه مردم با حاکمیت و ارکان دولت، همراهی با مردم، تعامل با مسئولان از شورا، یک نهاد سخت کوش و اثر گذار در جامعه ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام حاجبی ضمن تبریک به شوراهای قشم مبنی بر انتخاب به عنوان شورای نمونه کشوری، خاطرنشان کرد: مردم ارتباط خود را با شوراها گسترش دهند تا در پیگیری مشکلات موفق‌تر باشند.

امام جمعه قشم با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، یادآور شد: مردم دنیا با نام خلیج فارس آشنا هستند، اما باید بیشتر تلاش صورت گیرد تا رسم و سبک زندگی مردم خلیج فارس به دنیا و همچنین مردم کشور معرفی شود و این کار با یک دوره مردم شناسی خلیج فارس از طریق پیوست‌های رسانه‌ای تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام حاجبی روز جهانی کار و کارگر را به این قشر تبریک گفت و خاطرنشان کرد: کارگران، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی و محور تولید در کشور هستند و شرافت کار و کارگر در فرهنگ اسلامی همین اندازه که اگر کارگری بر اثر خستگی کار بخوابد، آمرزیده خواهد شد.

وی به برخی از مشکلات کارگران در شهرستان اشاره کرد و گفت: دفتر امام جمعه قشم در ماه مبارک، اولین سفره افطاری عمومی خود را با کارگران برگزار کرد و از مسئولان به‌ویژه مدیر عامل منطقه آزاد تشکر داریم، اما با این وجود کارگران ما در قشم با مشکل مسکن روبرو هستند و نباید این فرهنگ در قشم وجود داشته باشد که زمین‌های قشم مخصوص ثروتمندان است و افراد و قشر ضعیف بی‌برخوردار باشند.

امام جمعه قشم اظهار کرد: تکریم و احترام به کارگر سبب اقتصاد پر رونق در کشور می‌شود و گاهی خبرهای ناخوشایندی از صنایع مستقر در قشم در ارتباط با کارگران به گوش می‌رسد که همه از بسیج کارگران گرفته تا مدیران مربوطه باید پیگیر رفع این مشکلات شوند.

حجت‌الاسلام حاجبی، با اشاره به به ۱۲ اردیبهشت روز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم، خاطرنشان کرد: منافقین شخصیتی را به شهادت رساندند که به گمان خویش ریشه‌های انقلاب را بخشکانند، اما مطهر بودن و پاکی شهید مطهری، این شهید والامقام را به عنوان یک جهادگر عرصه تبیین در جامعه به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: شهید مطهری، نقش به سزایی در عرصه استقلال فرهنگی و مکتبی که روحانیت و معلمان سنگر دار آن هستند، داشت.

امام جمعه قشم با تشکر از شبکه توزیع و تولید برق که در این گرمای طاقت فرسا در حال خدمت رسانی به مردم هستند، یادآور شد: مردم با همکاری خود در مصرف اصولی برق کمک کنند تا خاموشی‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha