جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی همدانی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پیامی با تبریک روز معلم به همه‌ معلمین و اساتید، گفت: به‌حق مهم‌ترین مجموعه‌ای که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد که هم نسبت به مطالبات آنان و هم نسبت به ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح دانش و کارآمدی آنها دقت بیشتر شود، معلمین هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پیامی با تبریک روز معلم به همه‌ معلمین و اساتید، گفت: به‌حق مهم‌ترین مجموعه‌ای که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد که هم نسبت به مطالبات آنان و هم نسبت به ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح دانش و کارآمدی آنها دقت بیشتر شود، معلمین هستند.

متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی به این شرح است:

رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند:

«أجوَدُکُم مِن بَعدِی رَجُلٌ عَلِمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ»

بخشنده‌ترین شما پس از من، کسی است که دانشی بیاموزد، آنگاه دانش خود را نشر دهد.

اگر معلمی شغل انبیای الهی‌ست که وظیفه‌اش انسان‌سازی و روشن نمودن راه‌ سعادت بشر از بیراهه‌های جهل و تباهی ست، معلم نیز مسئولیتی چون پیامبران دارد که در پرتو پرنور هدایت انسان، رنج‌های بسیار متحمل گشتند و جان عزیزشان را فدای تکامل جامعه انسانی به‌سوی خدای‌تعالی نمودند.

مقام علم و جایگاه عالمانی که زحمت آموزش را نیز به جان خریده‌اند در دین مبین روشن است، اما امروز با هجمه‌های گوناگون فرهنگی و تلاش بی‌سابقه‌ ایادی شیطان در دنیا برای سوق دادن آحاد جوامع به‌سوی ضلالت و بدبختی، ارزش مجاهده‌ آنان که در مسیر تحقق کلمات خدای تعالی و زحمات پیامبران و اولیاء گام برمی‌دارند، بیش‌ از پیش نمودار گشته و لزوم بزرگداشت معلمین زحمتکش و یاری‌رساندن به آنان برای توفیق بیشتر در راه ساختن نسلی آگاه، مؤمن، متخصص و انقلابی دارای اهمیت است.

به‌حق مهم‌ترین مجموعه‌ای که باید موردتوجه مسئولین محترم قرارگرفته، هم نسبت به مطالبات آنان و هم نسبت به ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح دانش و کارآمدی عزیزان دقت بیشتر شود، معلمین هستند.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب هزینه در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری است و این سرمایه‌گذاری و نقش بی‌بدیل معلمین و اساتید بزرگوار در سال‌های بعد ثمر خواهد داد، آن زمانی که ایران عزیز ما در قله‌های رفیع علم و ایمان و اخلاق سرآمد تمامی دشمنانی‌ست که از هیچ تلاشی برای وابستگی و سرنگونی آن کوتاهی نکردند.

صمیمانه به همه شما خدا قوت گفته و از خدای تعالی عزت و سربلندی روزافزونتان را خواهانم.

حسینی همدانی
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج
یازدهم اردیبهشت یک هزار و چهارصدودو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha