شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
ی

حوزه / امام جمعه موقت تهران از شهید آیت الله سلیمانی به عنوان عالم، خطیب مجاهد در میدان های مقابله با جهل، استکبار، فساد و انحراف نام برد و اظهار کرد: این شهید والامقام انسانی خوش بیان و مردم دار بود که لحظه ای از سنگر جهاد تبیین کناره گیری نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت السلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم نکوداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در مصلای بقیة الله الاعظم (عج) کاشان ضمن تسلیت شهادت این عالم بزرگ، اظهار داشت: اهمیت جهاد در جبهه جنگ نرم مهمتر از جهاد در جنگ نظامی است.

امام جمعه موقت تهران از شهید آیت الله سلیمانی به عنوان عالم، خطیب مجاهد در میدان های مقابله با جهل، استکبار، فساد و انحراف نام برد و اظهار کرد: این شهید والامقام انسانی خوش بیان و مردم دار بود که لحظه ای از سنگر جهاد تبیین کناره گیری نکرد.

وی با بیان اینکه مردم ریشه دار استان مازندران در مراسم تشیع این عالم شهید کم نگذاشتند، گفت: حضور مردم مجاهد، ولایت مدار و شهید پرور کاشان در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی نشان دهنده وابستگی اعتقادی آنها به قرآن، امامان معصوم(ع) و سربازان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه با پایان یافتن جنگ ۸ ساله تعداد زیادی از رزمندگان ما حسرت شهادت بر دل داشتند و می گفتند «جامانده ایم»، ادامه داد: شهادت در راه دین برای مردم خصوصا عالمان دینی و یادگاران دوران دفاع مقدس کشورمان افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه به شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی غبطه می خورم، گفت: امروز حوزه های علمیه و روحانیون پیشگام دفاع از ارزش های دینی و تشیع می باشند.

امام جمعه موقت تهران شهدا را پرچم داران مکتب عاشورا دانست و اظهار کرد: تقدیم حدود ۵ هزار طلبه، عالم و مجتهد شهید نشان می دهد که روحانیت رتبه بسیار بالایی را نسبت به سایر اقشار جامعه کسب کرده و پیش رو بودن علما در دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را اثبات می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به نقش بسیار بارز آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی در تحکیم وحدت شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ با تلاش و مجاهدت شبانه روزی نقش بسیار بالایی در آرامش این منطقه ایفا کرد.

امام جمعه موقت تهران، حوزه های علمیه را محل تربیت عالمان دینی و شهید پرور دانست و با بیان اینکه مکتب امام صادق(ع) مردم را در صحنه جهاد دلگرم می کند، گفت: خانواده ها برای کمک به مکتب امام زمان (عج) و دین و پرکردن جای شهید آیت الله سلیمانی ها فرزندانشان را تشویق به تحصیل در حوزه های علمیه کنند.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن روبرو هستیم، گفت: امروز دشمن در جنگ رسانه ای با ابزارهای مختلف به دنبال انحراف جوانان می باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضور در مراسم تشییع پیکر شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: حضور پرشور در مراسم تشییع و جلسات گرامی داشت شهدا تثبیت و تعمیق فرهنگ شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خدمت به اسلام، مردم جهان و نابودی داعش اشاره کرد ابراز داشت: شهید سلیمانی به امنیت جهانی خدمت بزرگی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha