جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: معلمان با وجود مشکلاتی که در بحث معیشتی و ... دارند باز هم با عشق در راه روشنگری و تربیت گام های استوار برمی دارند و این یک جهاد و کار ارزشمند است که با هیچ چیزی نمی توان آن را جبران کرد.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار داشت: معلمان از اقشار تأثیرگذار در جامعه بشری هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: این نقش و جایگاه معلمی به حدی والاست که نمی توان در چند جمله و سطر آن را بیان کرد؛ کاری که امروز آموزگاران برعهده دارند بسیار حساس است و در این برهه سخت از زندگی ماشینی که به نوعی دنیا در تسخیر فضای مجازی است، نقش این عزیزان حیاتی می باشد.

استاد حوزه ادامه داد: بیراهه نیست که کار معلمین را به انبیاء الهی و بزرگان دین نسبت می دهند؛ آموزگاران بعد از والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان ما دارند و در این مسیر از جان خود مایه می گذارند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: معلمان با وجود مشکلاتی که در بحث معیشتی و ... دارند باز هم با عشق در راه روشنگری و تربیت گام های استوار برمی دارند و این یک جهاد و کار ارزشمند است که با هیچ چیزی نمی توان آن را جبران کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه عالمان دینی خود معلمین معنویت و تقوا هستند، عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام بسیاری از بزرگان دین برای اعتلای اخلاقیات و معنویات نقش معلمی خود را به خوبی ایفاء کرده اند و نمونه های بسیاری از این عزیزان در تاریخ داریم که یکی از بارزترین این عزیزان را می توان شهید علامه مرتضی مطهری دانست که به حق ایشان را می توان یکی از چهره های برجسته علم و دیانت در سده اخیر دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha