دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1085023
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
بدحجابی

حوزه/ سرکار خانم نجمه پورملکی در شعری به موضوع حجاب و انتقاد یکی از امامان جمعه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم نجمه پورملکی در شعری اینگونه سروده است:

من از گرد و غبار آسمان شهر بیزارم
من از بوی تعفّن در میان شهر بیزارم

نمی خواهم که با جمع نشسته همسفر باشم
که از این راحتی در سایبان شهر بیزارم

نمی خواهم بسوزد مسجدی در آتشی دیگر
که از هر اتفاق ناگهان شهر بیزارم

هنوز از کافه ها شعر "برای" می رسد برگوش
من از آهنگ برخی ساکنان شهر بیزارم

کجایید ای قلم ها! امتحان سخت در راه است
که ازجامانده های امتحان شهر بیزارم

نه تنها روسری ... شرم و حیا هم از سر افتاده
سلام من از این وضع ناجور زنان شهر بیزارم

رگ غیرت به زیر زخمِ تیزی بود و هی می گفت:
من ازآغوش های رایگان شهر بیزارم

به جنگ اینهمه یاغی سرش را داده الداغی
چقدراز این سکوت عالمان شهر بیزارم

به ترک فعل مسئولین نگو رافت ...بگو ذلت!
که از تحریف های بزدلان شهر بیزارم

صدای آیت الله از نماز رشت می آید:
من از کشف حجاب دختران شهر بیزارم

نجمه پورملکی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زیاده عرضی نیست IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    9 4
    امام جمعه رشت که در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایثار شرکت کرده بود، بعد از این‌که دید چند نفر از خانم‌های حاضر در سالن حجاب ندارند، پشت تریبون رفت و گفت: «سایت‌ها فردا می‌زنند که نماینده ولی‌فقیه در یک جلسه‌ای شرکت کرد که یک عده دختران در آن کشف حجاب کردند. از همه زنان و دخترانی که اینجا حجاب را رعایت نکردند بیزارم. سایت‌ها بزنند، فردا عیله من نگویند.» کاری نداریم که اساساً آیا این ادبیات، معقول و منطقی و مفید است که یک مقام رسمی و مذهبی، پشت تریبون علناً از بخشی از شهروندان اعلام بیزاری کند؟ ولی این نکته خیلی بدجور توی ذوق می‌خورد که آقای امام جمعه، در سخنان خود نگفت چون یکی از دستورات دینی رعایت نشده، جلسه را ترک می‌کند، بلکه دغدغه این را داشت که فردا سایت‌ها ننویسند فلانی در جلسه‌ای شرکت کرد که در آن چند نفر بی‌حجاب بودند... و جلسه را ترک کرد. زیاده عرضی نیست.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      ولی موندم کدوم ترک فعل؟ مگه حجاب خشونتیه؟ درضمن تعداد بیحجابان خیلی کمه
    • همه IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 13
      همه صحبت های امام جمعه رشت رو دیدید؟ چقدر ابتداء ابراز محبت کردن. شما همان بخش کذایی رو دیدید!
    • فردا IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 3
      شهروندان! همین ها فردا یقه شماها را خواهند گرفت و ول نمی کنند، می گویند چرا با شهروند شهروند کردن، ما را فریب دادید؟ مگر چشم نداشتید؟ مگر گوشتان کم شنیده که بی حجابی چه بر سر غربی ها آورده؟ آیا مکان امنی برای زنان در آنجا هست؟ مراکز سیاسی، امنیتی و ... همه و هم ناامن و به داد اذیت و تجاوز به عنف نمی رسند، قلمتان را در خدمت ظلم فاحش قرار دادید، و ازتان نمی گذریم باید تاوان کمک به اغوا را بپردازید. می توانید آنجا پاسخ دهید؟ حاشا و کلا. برگردید. فردا دیر است.
    • ننویسند IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      فردا ننویسند که مانند شما که از قلم سوگند یاد شده قرآن، چنین ... سوء استفاده می کنید، از جلسه سخنرانی و ... سوء استفاده کردند، و بدانند که امام جمعه از حیثیتش گذشت، ولی حیثیت زنان را نفروخت ...
    • ترک فعل IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      ترک تمام وظایف قانونی هم نهادهای مسئول. جای نفی و شک هست؟ فعل قابل ملاحظه ای دیده اید؟ واکنشی متناسب با حجم حملات دشمن و عمله اش داشته ایم؟
  • زیاده عرضی نیست/2 IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    6 1
    مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات امام جمعه رشت، سخنی از مقام معظم رهبری را بازنشر کرد و نوشت: «رهبر انقلاب: رفتار امام جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند.»
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      ولی موندم کدوم ترک فعل؟ مگه حجاب قضیه خشونتیه؟
    • نااهل IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      اگر فرزند اهلیت نداشت، پسر نوح هم باشد، پدری همچون نوح اولوا العزم هم داشته باشد، می فرماید، إنه لیس من أهلک.
    • مثل قرآن ناطق CA ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 1
      ﷽. آیت الله رسول فلاحتی (نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت) در مراسم اختتیامیه سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار شرکت کردند و گفتند(http://fna.ir/3ccki2):«مردم 🇮🇷 در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ادبی دارای یک ظرفیت بالقوه هستند که اگر به آن توجه شود بسیار به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند.» «در میان جوانان و نوجوانان این مرز و بوم افراد با استعداد و دارای ایده‌ای وجود دارد که دارای سبک هستند که اگر از این ظرفیت در راستای ساخت محصولات فاخر 🇮🇷 اسلامی استفاده شود بسیار مثمر ثمر است.» «جوانان ایرانی در عرصه فرهنگی، فیزیک، علم پزشکی و هسته‌ای دارای ظرفیت هستند که در چندسال اخیر باعث پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شدند لذا باید به این دستاوردها در حوزه‌های مختلف توجه شود.» «در ساخت محصولات موثر فرهنگی باید به زیربناها، اقتدار جوانی، فرهنگ اسلام و بیان دستاوردها و هویت جمهوری اسلامی در حوزه‌های متفاوت توجه شود زیرا دشمن سعی دارد از ملت 🇮🇷 هویت زدایی کند.» در قسمت دیگر مراسم، آیت الله فلاحتی گفتند:«من یک چیزی بگم به برادران و خواهران عزیز. من اگر می دانستم این جلسه این جوری است، این جا نمی آمدم. من از این خواهرانی که حجاب را رعایت نکردند.. سایت ها فردا می زنند...میگن نماینده ولی‌فقیه در یک جلسه‌ای شرکت کرد که یک عده دختران در آنجا کشف حجاب کردند. بنده از همه کسانی که اینجا کشف حجاب کردند بیزارم. سایت‌ها بزنند، فردا بر علیه من نگویند. من از همه زنان و دخترانی که اینجا حجاب را رعایت نکردند بیزارم و توصیه میکنم مثل دخترانِ ما که محجبه در ایجا شرکت کردند... این جوری زندگی بکنید. و السلام.» سلام بر شهیدان! جانم فدای حاج قاسم که گفت:« اصل اساسی نگاه دارنده این نظام؛ ولی فقیه است. این برای ما مثل قرآن ناطق است»! ❖فَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِينَ (هيچ معبودي را با خداوند مخوان كه از معذبين خواهي بود)﴿۲۱۳﴾ وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ (خويشاوندان نزديكت را انذار كن) ﴿۲۱۴﴾ وَاخْفِضْ جَنَاحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (و بال و پر خود را براي مؤ مناني كه از تو پيروي مي‏كنند بگستر)﴿۲۱۵﴾ فَإِنْ عَصَوْكَ فَقُلْ إِنِّي بَرِيءٌ مِمَّا تَعْمَلُونَ 🔸(اگر آنان نافرماني تو كنند، بگو: من از كار شما بيزارم)🔸﴿۲۱۶﴾ وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ﴿۲۱۷﴾❖ 🇵🇸 ها دشمن زیاد دارند! إراده و توکل به خدا هم زیاد دارند! مثل ما سلیمانی ها!
  • زیاده عرضی نیست/3 IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    5 0
    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به رفتار امام جمعه رشت، با انتشار ویدئویی از رهبر انقلاب نوشت: برای این دختران من و شما (به تعبیر حاج قاسم) باید روشن‌گر باشیم، پدرانه دعا کنیم و از سر محبت تذکر بدهیم، خصوصاً این اشخاصی که برای برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمده‌اند.
    • ؟ IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      عجب ترویجی! برهنه سری ترویج فرهنگ ایثاره! بحق چیزهای ندیده و نشنیده!
  • زیاده عرضی نیست/4 IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    5 3
    روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی هم در واکنش به سخنان اخیر امام‌جمعه رشت مبنی بر بیزاری از افراد بدحجاب، با اشاره به 10 اشکال وارده به این رفتار، در صفحه خود در توئیتر نوشت: وقتی نهی از یک منکر موجب ترویج منکرهای متعدد می‌شود: ۱. بیزاری از افراد خاطی، نه عمل خطا؛ ۲. بی‌توجهی به ابعاد مثبت و معنوی آنان؛ ۳. طرد فرزندان این سرزمین؛ ۴. دوقطبی‌سازی و تکمیل برنامه دشمن؛ ۵. بهانه دادن به دست دشمن و پوشاندن نقشه او؛ ۶. رها کردن فریضه تبیین و اکتفا به بیزاری؛ ۷. کوتاهی در ابراز رحمت و شفقت دینی؛ ۸. ناامید سازی جوانان نسبت به پدری روحانیت؛ ۹. زمینه‌سازی برای مقابله به‌مثل مردم؛ ۱۰ حرکت برخلاف مواضع صریح امام جامعه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی.
    • . IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      احسنت! رئیس و نایبش قطار شدند برای نصیحت و نقد امام جمعه! آفرین! اگر آقایان همین واکنش سریع در مورد حجاب داشتند، واقعا وضع این گونه بود؟
    • . IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 2
      طرف مثل نقل و‌ نبات تعابیری شرکی وطن پرست، میهن پرست و ... بکار می بره، میان توجیهش می کنند!!! اما برای یه بیزارم چه قشقرقی راه میفته؟!
  • زیاده عرضی نیست/5 IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    5 1
    روزنامه رسالت نوشت: به بهانه اعلام برائت امام‌جمعه رشت و نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از برخی حضار داخل یک جلسه که حجاب شرعی را رعایت نکرده بودند، لازم است مروری بر مفهوم نمایندگی و اهمیت ایفای صحیح این امانت مهم داشته باشیم. نماینده هر شخص یا هر گروه، باید واقعاً نماینده آن‌شخص یا آن‌گروه باشد؛ نه این‌که با آن عنوان و تابلو، خودش را معرفی کند ولی هیچ ارتباط و نسبتی با شخص اصلی نداشته باشد. ... نمایندگان ولی‌فقیه هم باید ایشان را نمایندگی کنند و لاجرم نیاز است ابتدا منظومه آراء و اندیشه «ولی» را فهم کرده و سپس آن‌ها را در مقام نظر و عمل، پیاده کنند. به‌علاوه لازم است آخرین بیانات و منویات معظم‌له را شنیده، فهمیده و نصب‌العین قرار دهند و ادبیات و عملیات خود را به‌روز کنند. از دستور رأفت ولی‌‌فقیه با وجود اختلاف سلایق و عقاید تا اعلام برائت کسی که در جایگاه نمایندگی ایشان قرار دارد، فاصله بسیاری است. نماینده باید مثل آینه باشد؛ هم شفاف و پاکیزه و هم منعکس‌کننده کسانی‌که او را نمایندگی می‌کند. اگر کسی می‌خواهد خودش را نشان دهد یا حرف خودش را بزند باید از نمایندگی استعفا کند. نماینده موظف است، آینه‌وار نظرات و مطالب اصیل را نمایش داده و پیگیری کند تا حقیقتاً او را نمایندگی کرده باشد وگرنه در این امانت، خیانت کرده است.شاید در ابعاد و انواع نمایندگی، نماینده ولی‌فقیه، سخت‌ترین کار را به‌عهده دارد؛ چون متعهد و موظف است کسی را نمایندگی کند که فارغ از بُعد و جایگاه سیاسی، شأنیت دینی و الهی دارد و خدشه به آن جایگاه با دین و اعتقاد مردم، سروکار خواهد داشت.از همه گناهان باید بیزار بود ولی اگر بنا به بیزاری از گناهکاران باشد، ناگزیریم از همه بیزار باشیم! چه‌کسی می‌تواند ادعا کند که مرتکب گناه نشده است؟ چرا برخی با تنگ‌نظری دایره امر به معروف و نهی از منکر را تنها مساوی با امر به حجاب و نهی از بی‌حجابی می‌دانند؟ چرا نمی‌فهمیم بابت چه چیزی همه واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره آبی در مقابل دریای پهناور است؟ چرا سختی و ظرافت این مهم‌ترین واجب را درک نمی‌کنیم؟ چرا زبان این نسل را نمی‌فهمیم و از قضا گمان می‌کنیم با این اعلام برائت‌ها و بیزاری‌جستن‌ها بهترین کار را انجام می‌دهیم؟ باور کنید که این‌گونه عمل کردن در قبال خطاها، خود بزرگترین خطاست.
    • ؟ IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 3
      یعنی شما هم فقط تقطیع رو دیدید؟ بد نبود یه زحمتی به خودتون می دادید و پیگیری مختصری می کردید، امام جمعه قبلش ۱۲ دقیقه صحبت کردند، دیدید شنیدید؟
  • خ IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    4 0
    روح خانم پروین اعتصامی شاد
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 17
    آفرین، شعر جالب و به موقعی بود. البته که همه ما از وضع بی حجابی که گناه علنی است بیزاریم و این نهی از منکر قلبی است.
    • . IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      احسنت. دقیقا.
  • تولیت آستان قدس رضوی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    6 0
    تولیت آستان قدس رضوی در واکنش غیرمستقیم به سخنان امام‌جمعه رشت، گفت: دشمن با ابزاری که در دست دارد، می‌خواهد نسل جوان را از ما بگیرد. حجةالاسلام والمسلمین علی مروی یادآور شد: ببینیم ما نسبت به جوانانی که اگرچه در عمق وجود و باطن خود نسبت به اسلام و ارزش‌های اسلام و انقلاب معتقد هستند، ولی در برخی افکار و عقاید یا ظاهر خود با ما تفاوت دارند یا دچار انحرافاتی شده‌اند، چه کرده‌ایم و در مقابل آن‌ها چه مسئولیتی داریم. وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم حالا که او دچار انحراف شده است، نسبت به او بی‌زاریم! این جوانان، فرزندان اسلام و ایران و انقلاب ما هستند و ما وقتی انحرافی در این‌ها می‌بینیم، باید در هدایت آن‌ها بی‌تابی کنیم نه بی‌اعتنایی! ️باید در بین نسل جوان برویم، با آن‌ها حرف بزنیم، انس بگیریم، احترام کنیم و گوش شنوا برای سخنان‌شان داشته باشیم. فقط عادت نکنیم ما حرف بزنیم.
    • ؟ IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      تفاوت دارند! حجاب از ضروریات اسلام نیست؟ آقایون از وضع مملکت خبر ندارید؟ نمی دانید محبت و ملایمت بیش از حد هم مثل خشونت افراطی بد است؟
  • ع IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 15
    امام جمعه رشت قطعا از کارهای خوب ان دختران خشنود و راضی است از کار زشت و منکر انها بیزاری جست این هم یک دستور دینی بود وقتی عده ای سازمان یافته کشف حجاب می کنند یا حقوق کلان برای کشف حجاب می گیرند برای براندازی نظام دین حساب اینها جدا است
  • ضرورت برخورد صحیح IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    18 0
    آیةالله محمدجواد فاضل لنکرانی در واکنش به مسایل روز جامعه گفت: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم وقتی امیرالمؤمنین علیه‌السلام و معاذ را به سمت یمن فرستادند، فرمودند: «اذهبا فبشّرا ولا تنفّرا ویسّرا ولا تعسّرا فإنّه قد انزل علیّ یا ایّها النبی إنّا ارسلناک شاهداً و مبشّراً و نذیراً»؛ این دستور، جزء ضروری برای تبلیغ دین است که انسان به نحوی با مردم صحبت نکند که مردم از دین نفرت پیدا کنند. یک حکم شرعی و مسئله فقهی می‌تواند به دو گونه بیان شود، یک‌‌جور که مخاطب را نگران و مأیوس کند، به‌طوری‌ که بگوید این چه دینی است؟‌ بیان دیگر آن‌گونه باشد که او را امیدوار ‌سازد. در تبلیغ دین از احکام و غیر احکام باید این عبارت «یسّرا ولا تعسّرا وبشّرا ولا تنفّرا …»،‌ سرلوحه کار ما باشد خصوصاً آن‌که در زمانه ما مشکلات فراوان است و یک مشکل همین مسئله بی‌حجابی است؛ اگر در برخورد با یک بی‌حجاب تعبیر لامذهب یا بی‌دین یا تعبیرات زشت به کار رود، مسلماً تنفر پیدا می‌کند. باید با آن‌ها به نحو صحیح برخورد شود. این روزها بحمدالله در صدا‌و‌سیما می‌بینم خانم‌هایی که تذکراتشان خیلی محترمانه است. البته در این‌که این مسئله ریشه سیاسی پیدا کرده، جای خودش را دارد و برخورد مناسب خود را می‌خواهد، ولی در فضای مجازی ملاحظه کردید فردی با عصا به یک زنی می‌زند که حجابت را رعایت کن! این وجه شرعی ندارد، امر به معروف و نهی از منکر حتّی در زبان هم باید با قول و کلام نرم و لیّن باشد و این تصریح دستور قرآن است. با زبان خشن حق حرف زدن نداری؛ اگر او یک معصیتی می‌کند، تو هم معصیت می‌کنی که با عصا می‌زنی، بلکه گناه عصا زدن یا تندگویی تو بدتر از معصیت او می‌باشد. این دستورات باید به‌خوبی مورد توجه قرار گیرد.
    • آغاز IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      اون مال بدو امر هست، مثل دعوت فرعون، که خدا در قرآن می فرماید: «قولا له قولا لینا» اما بعد از قول لین و عدم پذیرش، عصای اژدهایی رونمایی می شود و ...
  • خ IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    1 5
    این بار امام جمعه تولی وتبری کرده است نمیشه همش امربه معروف و نهی منکر که این روزا همه جا را پر کرده این فروع دین خیلی غریب مانده چرا ایراد میگرید
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    کدوم ترک فعل؟
    • . IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 2
      صحت خواب! ترک فعل یعنی ترک هم تکالیف قانونی دستگاههای مسئول در مورد حجاب و بی حجابی.
  • ___ IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    __ بسمه تعالی __ یک وقت امام جمعه ی محترم تهران در مورد رحلت حضرت آیة الله جناب آقای مصباح اعلی اللّه مقامه مطلبی را فرموده بودند که سر و صداهائی در فضای مجازی راجع به آن ایجاد شده بود که ان امام جمعه بزرگوار با کمال شهامت حرف خود را پس گرفتند و آن صداها نیز از میان رفت ، اینک بنظر می رسد نوبت امام جمعه بزرگوار رشت است که شهامتی نظیر آن را از خود بروز داده و درس دیگری از اخلاق کریمانه به نا آگاهانی مانند این بنده ی حقیر روسیاه بدهند که درس اخلاق وانسانیت و ادب را باید از حوزویان عزیزمان بیاموزیم .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    __ بسمه تعالی __ برخی از این ماجرا چنان شاد شده اند که گمان کرده اند ، خوب شد ، بدینوسیله رقیب را کنار زده ومیدان را برای خود باز می کنند . لذا به آن بندگان خام خیال باید گفت : کنیم باور که خلق ما فهیمند _برای درک هر گفته شهیمند __ نتازیم بر امام مردم رشت __ نخواهیم کرد با این کارمان دشت __مگر معصوم هستی خود که خواهی__ نباشد در جهان هیچ فرد ساهی__کلاهت را بکن بر خویش قاضی __نگردی با غرور از خویش راضی __
  • واقع‌بینی و اولویت‌بندی صحیح IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    6 0
    نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز با بیان این‌که «وقتی گفته می‌شود یک مسئله‌ای مهم‌تر است به این معنی نیست که مسائل دیگری وجود ندارد»، تصریح کرد: خیلی از جاسوسانی که وارد کشور‌های مختلف می‌شوند، وظیفه‌شان جابه‌جا کردن اهم و مهم در دولت‌هاست و به این وسیله خیلی حکومت‌ها را به هم می‌ریزند. حجةالاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام یادآور شد: پرسشی که الان با آن مواجه هستیم، این است که اگر جای اولویت اول و دوم عوض شود، یعنی جای اهم و مهم عوض شود چه به سرمان می‌آید؟ «حجاب» برای ما مهم است، اما مقام معظم رهبری تاکید دارند که اقتصاد و مهار تورم برای ما اولویت اول را دارد؛ و این، راه را برای ما روشن می‌کند. آن‌ها که جای اهم و مهم را عوض می‌کنند، یا دشمن نظام‌اند یا بازی‌خورده بازی دشمنان هستند. امام‌جمعه شیراز با اشاره به این‌که دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که باید پای ائمه جمعه را امروز به بحث حجاب بکشانند و موضوع اصلی جامعه را حجاب قرار دهند تا مقابل جامعه قرار گیرند، تأکید کرد: صدالبته که حجاب برای ما مهم است؛ اما این مسئله اصلی نیست و مهار تورم به فرموده مقام معظم رهبری موضوع اصلی جامعه است. نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: رسانه‌های خودمان که ادعای تبعیت از رهبری دارند، باید حواس‌شان را بیشتر جمع کنند و بازی دشمن را نخورند؛ مقام معظم رهبری اولویت جامعه را مهار تورم و رشد تولید می‌دانند و تیتر‌های رسانه‌های ما باید بر همین اساس باشد.
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      3 0
      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی و تشکر از بابت نقل بیانتان از فرمایش امام جمعه ی بزرگوار شیراز ، عرض می کنم : دین ما بی عیب و کلّاََ کامل است __ عیب ها ازهرکه چون من عامل است __ دین ما دین صفا و لطف وحب __لیک منم یک جاهل و بی فکر و لبّ__ از جهالت غرق در کبر و غرور __ دیگران را پَست شمارم با سرور__ روز و شب کارم شده نفس پروری __ غافلم از این که بر من سَروری __ میکند شیطان و من هم بنده اش __ می کنم گردش بدَور دنده اش (=محورش)__ کی دهد تشخیص باطل را ز حق __هر که باشد مثل من یک کله شق __ با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی
    • !!! IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 3
      آفرین! جاسوس! برچسب جالبیه! یعنی مثل این که رهبری نفرمودند واجب شرعی و سیاسی! ترس از اقدامات دشمن هم نشانه ی اولویت بینی است!
  • حجاب IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    اقتصاد در این زمان اهم دانسته شد قبول ولی حجاب که مهم است برای مسئولین فرهنگی نباید مباح شود کاری در شان مهم انجام نگیرد
  • سببیت دین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 14
    اقتصاد پیامد ایمان و تقوی است، ایمان و تقوی هم مقوله فرهنگی است، قاعده الهی در قرآن این است: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ «96» و اگر مردم شهرها و آبادى‌ها ايمان آورده و تقوا پيشه كرده بودند، قطعاً (درهاى) بركات آسمان وزمين را برآنان مى‌گشوديم، ولى آنان (آيات ما را) تكذيب كردند، پس ما هم به خاطر عملكردشان آنان را (با قهر خود) گرفتيم.
  • خ IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    در سر عقل میباید بی کلاهی عار نیست روح خانم پروین اعتصامی شاد