یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نورمفیدی در جمع میهمانان پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

آیت الله نورمفیدی در جمع میهمانان پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب با ارائه پیشنهاد تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی، گفت: کشورهای اسلامی با امکانات و منابعی که در اختیار دارند، می توانند مهم ترین اتحادیه بین المللی را پدید آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، میهمانان پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب با حضور در دفتر آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با امام جمعه گرگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار اظهار کرد: امروز جهان اسلام در شرایط خاصی قرار دارد. اگر نگاهی به سراسر عالم بیندازیم، بیشتر مشکلات امروز جهان در کشورهای اسلامی و برای مسلمانان رقم می خورد، با وجود اینکه جهان اسلام از همه امکانات لازم از جمله جمعیت، منابع و جغرافیای مناسب برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمان آن رسیده که مسلمانان خواست خدا و پیامبر مکرم اسلام(ص) را پاسخ دهند. شرایط امروز جهان گویای آن است که باید از غفلت بیرون آییم و مفهوم آیه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را به عالم ارائه دهیم.

وی، مهم ترین وظیفه امت اسلامی را حفظ وحدت دانست و خاطرنشان کرد: وحدت باید به عنوان یک فرهنگ همگانی و دینی در جهان اسلام گسترش یابد. معنای صحیح وحدت دست برداشتن از اعتقادات و فروع دین نیست بلکه باید حول اشتراکات گردهم آییم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به هجمه گسترده از هر سو به اسلام ناب، اظهار کرد: شرع و عقل حکم می کند همه مسلمانان در برابر دشمنان یک جبهه واحد را تشکیل دهند.

آیت الله نورمفیدی قرآن را مهم ترین محور وحدت برشمرد و یادآور شد: قرآن در میان همه کتب آسمانی تنها کتابی که دست تحریف از آن کوتاه ماند. پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) یکی از عوامل مهم وحدت مسلمانان است.

امام جمعه گرگان، فلسطین را مسئله اصلی امروز جهان اسلام خواند و گفت: امیدواریم در آینده شاهد تأسیس اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم. کشورهای اسلامی با امکانات و منابعی که در اختیار دارند، می توانند مهم ترین اتحادیه بین المللی را پدید آورند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان باید مخالفت خود را با جریان های تکفیری در هر مذهبی نشان دهند. قطعاً جریان های تکفیری از دشمنان جهان اسلام به ویژه آمریکا و انگلیس ریشه گرفته اند. خداوند از ما خواسته است اهل تفکر و تدبر باشیم، لذا تعقل اقتضا می نماید تا حد امکان به اصل وحدت اتکا نماییم.

آیت الله نورمفیدی در پایان با اظهار امیدواری هوشیاری مسلمانان نسبت به خنثی نمودن مشکلات موجود در جهان اسلام، ابراز داشت: آنچه امروز از همه مسلمانان دلسوز کشورهای اسلامی انتظار داریم این است که اختلافات و مسائلی که ریشه در خارج از جهان اسلام دارد را کنار گذاشته و با تکیه بر مشترکات، گردهم جمع شویم تا توطئه های دشمنان خنثی گردد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده جامعةالمصطفی در استان گلستان ضمن معرفی مهمانان، گزارشی از برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha