جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
image-20230511023546-1.png

استاندار گلستان در پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»، آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بین الملل و عامل ناآرامی در جهان خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از گرگان،علی محمد زنگانه روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در گرگان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس به ویژه نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان، اظهار کرد: ایالات متحده از گذشته های دور تاکنون مدعی دفاع از حقوق بشر بوده است در حالی که دولتمردان این کشور اساس موضع گیری های خود در خصوص حقوق بشر را بر محور منافع سیاسی و ظلم به دیگران قرار می دهند.

وی، آمریکا را بزرگترین عامل ناآرامی در جهان دانست و گفت: آمریکا با یکجانبه گری و استفاده از فشار تحریم، مرتکب نقض نظامند حقوق بشر در جهان شده است. بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا در طول ده های گذشته به صراحت تایید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در قالب حقوق بشر، بسترهای لازم را برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان مهیا ساخته‌اند.

استاندار گلستان ادامه داد: آمریکا با اعمال تحریم های غیرقانونی حق تعیین سرنوشت توسط ملت ها را نقض کرده است که این تحریم ها حق تأمین سلامت، آموزش و دسترسی به فناوری، توسعه و پیشرفت را در بسیاری از کشورهای جهان تهدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در حالی مدعی حقوق بشر است که در داخل این کشور حقوق ملیت های مختلف به شکل گسترده ای نقض می گردد.

زنگانه، آمریکا را حامی مهم رژیم صهیونیستی و ناقض حقوق فلسطینیان خواند و گفت: مردم مظلوم یمن قربانی حقوق بشر آمریکایی هستند. این دولت جنایتکار با ترور دست به حذف بسیاری از مشاهیر و شخصیت های بزرگ بین المللی می زند که مهم ترین نمونه آن شهادت سردار سلیمانی بود.

آمریکا بزرگترین عامل ناآرامی در جهان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha