سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در مدرسه مبارکه فیضیه

حوزه / عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اتفاقی که در مدرسه فیضیه رخ داد نشان‌گر چهره واقعی ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم پهلوی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی امروز در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و آئین گرامیداشت شهدای حادثه مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲، که در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: همه طلاب و حوزویان از برکات جایگاه والای امام صادق(ع) بهره‌مند بوده و همواره از معارف ایشان بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به عظمت، جایگاه، مرتبه علمی و اعتقادی امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان چهار هزار شاگرد داشتند که تماما از بزرگ‌ترین علمای جهان اسلام به شمار می‌روند.

عضو فقهای شورای نگهبان، از حادثه مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ یاد کرد و گفت: اتفاقی که در این مدرسه رخ داد، نشان‌گر چهره واقعی ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم پهلوی بود.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی در ادامه سلسله‌های امویان، عباسیان و سایر مستکبران عالم بود، عنوان کرد: نیروهای ستم‌شاهی در چنین روزی در سال ۱۳۴۲، اقدام به کشتار گسترده، غارت، هتاکی و ضرب و شتم طلاب و روحانیون کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه حوزه انقلابی بنیه قوی علمی‌ دارد، خاطرنشان کرد: چنین حوزه‌ای می‌تواند دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه شیعی یادگار امام صادق(ع) می‌باشد و امروز ما وظیفه نگهداری و حفاظت از این حوزه‌ها را بر عهده داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه را در ابعاد مختلف از جمله علمی و اعتقادی تقویت کنیم، تصریح کرد: پیروی از مکتب امام صادق(ع) برکات بسیاری برای جامعه خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، عزت و استقلال کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها روحانیون می‌توانند این مکتب را ترویج دهند، یادآور شد: از دیگر وظایف روحانیون این است که خود را در خدمت به مردم ثابت قدم نگه‌ دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha