یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز دختر

حوزه / مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) گفت: نقل قول‌های مستند زیادی در وصف بخشندگی و رفع حوائج و گرفتاری افراد و کرامات حضرت معصومه(س) در حق افراد عادی، زوار و همچنین دستگیری‌های خاص از علما موجود است و بزرگان و علما بر این باورند که درخشش حوزه علمیه قم نیز از برکات وجود این بانوی بزرگ است.

خانم مریم جعفری سراجی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، ضمن تبریک ولادت میلاد پر از زیبایی حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از جهت شخصیت و فضائل اخلاقی و معنوی در بین فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) بعد از امام رضا(ع)، والاترین رتبه را دارا هستند.

وی افزود: یکی از لقب‌های حضرت معصومه(س)، کریمه است، یعنی بسیار بخشنده و با سخاوت و مهربانی و این به‌جهت بخشندگی‌های توأم با مهربانی و بدون منت آن بانوی عظیم الشأن است.

وی ادامه داد: نقل قول‌های مستند زیادی در وصف بخشندگی و رفع حوائج و گرفتاری افراد و کرامات ایشان در حق افراد عادی، زوار و همچنین دستگیری‌های خاص از علما موجود است و بزرگان و علما بر این باورند که درخشش حوزه علمیه قم نیز از برکات وجود این بانوی بزرگ است.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: از دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س)، عفت، نجابت، معرفت نسبت به مقام عظمای ولایت و درایت نسبت به اطاعت و یاری این مقام است، این ویژگی‌های مهم، ایشان را ممتاز کرده به‌طوری که مقام شفاعت به ایشان اهدا شده و زیارتشان همچون زیارت حضرت زهرا (س) مأجور و ممدوح گشته است.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند برای همه دختران سرزمینمان و عاشقان مکتب بی بدیل اهل بیت(ع) عزت و سربلندی را خواستارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha