شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم عباسی

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: دختران به‌واسطه الگوپذیری از حضرت معصومه(س) و تربیت خانوادگی، می‌توانند زمینه‌ساز جامعه مهدوی شوند.

راضیه سلطان عباسی ندوشن سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: در زیارت این بانوی بزرگوار، سلام بر رسول و اهل بیت(ع) به صورت مخاطب بیان شده که مصداق بارز حدیث امام صادق(ع) است که برای خداوند حرم مکه است، برای رسول‌الله حرم مدینه و برای امیرمومنان(ع) حرم کوفه بوده و حرم من و فرزندان من قم است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: قم محلی است که دربی از درب‌های بهشت از آن باز می‌شود و در روایت آمده که قم آشیانه اهل‌بیت(ع) و پناهگاه شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه تربت پاک آن بانوی بزرگوار، محور ارادتمندان اهل‌بیت(ع) و دارالشفای دل‌سوختگان عاشق ولایت وامامت است، ادامه داد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) نیز دورانی که در قم ساکن بودند، با نهایت خضوع نسبت به مقام بلند حضرت معصومه(س)، در کنار مرقدشان حاضر می‌شدند و متواضعانه به ایشان متوسّل می‌شدند و با اشتیاقی ویژه، ضریح مطهّر حضرت معصومه(س) را می بوسیدند.

عباسی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) به مدت ۱۷ روز در قم زندگی کردند و در این مدت مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار متعال بودند، محل عبادت ایشان در مدرسه ستیه به نام "بیت النور"، اکنون محل زیارت ارادتمندان آن حضرت است.

وی گفت: به گفته خیلی از بزرگان دین، حرم حضرت معصومه(س) تجلی‌گاه مرقد حضرت زهرا(س) است.

وی یادآور شد: تأسی به زنان والامقامی همچون حضرت معصومه(س) سبب شده تا دختران مؤمن، عفیف و انقلابی جامعه امروزی، شخصیت و هویت خویش را پیدا کنند و به مقام و منزلت والای خویش پی‌ببرند و به مقامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رفیعی دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دختران به‌واسطه الگوپذیری از حضرت معصومه(س) و تربیت خانوادگی، می‌توانند زمینه‌ساز اجتماع مهدوی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha