دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار نوعی اقدم

حوزه/ فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سپاه قدس با بیان اینکه خرمشهر را اخلاص و ایمان رزمندگان فتح کرد نه توپ و اسلحه، گفت: ما از شهید باکری یاد گرفتیم اگر انسان به خدا توکل کند و به خط بزند خداوند غیر ممکن را برای او ممکن می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار رحیم نوعی اقدم امشب در اولین یادواره شهدای روحانی فتح خرمشهر که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهدای روحانی و شهدای فتح خرمشهر به یادواره ما نیاز ندارند و آن‌ها خادم، مراسم برگزار کن نمی‌خواهند، بلکه شهید، یادواره برگزار کن پیرو می‌خواهد و لذا باید از خودمان سوال کنیم آیا پیرو شهدا بوده‌ایم و هستیم یا خیر؟

وی افزود: این‌که امام خمینی(ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، این یک واقعیت بود و رزمندگان بعد از ۲۷ روز رشادت، خرمشهر را محاصره و سپس بدون شلیک تیری خرمشهر را فتح کردند و تمام نیروی دشمن در برابر یک گردان تسلیم شد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سپاه قدس، با بیان اینکه خرمشهر را اخلاص و ایمان رزمندگان فتح کرد نه توپ و اسلحه، خاطرنشان کرد: ما از شهید باکری یاد گرفتیم اگر انسان به خدا توکل کند و به خط بزند، خداوند غیر ممکن را برای او ممکن می‌کند و ما این را در دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه نیز دیدیم.

وی با تأکید بر اینکه ما به انقلاب درونی برای شناخت و معرفت شهدا نیاز داریم، گفت: باید قبل از اینکه برای شهید مراسم بگیریم، باید یقین، توکل، توسل و ایمان شهید را یاد بگیریم.

سردار نوعی اقدم بیان کرد: ما از شهید باکری یاد گرفتیم در برهه‌های حساس فقط به خدا توکل و به اهل بیت(ع) توسل کنیم و هر کجا کار گره می‌خورد به حضرت زهرا(س) توسل کنیم.

وی تصریح کرد: هر کجا به زور و قدرت خودمان تکیه می‌کردیم نمی‌توانستیم کار را پیش ببریم و وقتی به اشتباه خودمان پی می‌بردیم و می‌گفتیم همه کارها به دست الله متعال است، کار پیش می‌رفت.

وی اظهار کرد: امروز نیاز داریم ادبیات فاخر جبهه و جنگ و امید و توکل و اعتماد رزمندگان به خداوند را در جامعه احیا کنیم، که رمز سعادت و موفقیت همین است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سپاه قدس، گفت: در دوران دفاع مقدس و سوریه و عراق یاد گرفتیم که اهل بیت(ع) همه کاره هستند و امروز هم معتقدیم همان حضرت زینبی که جبهه مقاومت را پیروز کرد، می‌تواند در ایران هم موثر باشد، فقط کافی است دل‌هایمان را صاف کنیم.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب از سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد می‌کنند به این دلیل است که او معتقد بود باید تا آخرین نفس و آخرین فشنگ با دشمن جنگید و از قدرت و همینه او هراسی به دل راه نداد.

سردار نوعی‌اقدم با اشاره به اینکه حاج قاسم زیر خمپاره‌های دشمن ذره‌ای دلهره نداشت، خاطرنشان کرد: آمریکا در سوریه در هیچ منطقه‌ای نمی‌توانست مقابل نیروهای ایرانی مقاومت کند و خودشان گفته بودند که ایرانی‌ها خارج از چارچوب قواعد جنگی دنیا مبارزه می‌کنند، البته درک نمی‌کردند که ما با توکل به الله و توسل به اهل بیت(ع) کارها را پیش می‌بریم.

وی اظهار کرد: امروز هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و اگر به خداوند ایمان و اعتقاد و باور قلبی داشته باشیم، خداوند همه موانع را از سر راه بر می‌دارد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سپاه قدس، حساسیت به بیت المال را یکی از شاخصه‌های شهید باکری دانست و گفت: در مکتب شهید باکری فقط خدا موثر بود و سردار سلیمانی نیز چنین خصلت و خصوصیتی داشت و لذا اخلاق الهی و دینی سردار سلیمانی موجب شده بود که از همه ادیان، اقوام، مذاهب و گروه‌ها در لشکر سردار سلیمانی جمع شوند.

وی یادآور شد: در مکتب سردار سلیمانی اخراج معنا نداشت و همه در کنار هم برای یک هدف مشترک می‌جنگیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha