دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرزند

خانم رئیسی بانوی طلبه سطح چهار حوزه و معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) یزد مادر ۵ فرزند و است و فرزند ششم او هم به زودی متولد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم رضیه رئیسی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد دارای ۵ فرزند است و فرزند ششم او تا چند ماه دیگر متولد خواهد شد، در حال تحصیل مقطع سطح ۴ حوزه علمیه خواهران است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار حوزه در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود چند فرزند، تربیت سخت نمی‌شود، گفت: امر تربیت مربوط به فضای خانه است نه مربوط به یک فرزند؛ وقتی فضای خانواده به گونه‌ای باشد که امور تربیتی در آن ملاحظه و رعایت شود تعداد فرزند دیگر ملاک نیست و گاهی تربیت یک فرزند بسیار مشکل تر است از تربیت چند فرزند و چه بسا اگر یک یا دو فرزند را به خوبی تربیت کردیم فرزندان بعدی خود به خود با فضای تربیتی داخل منزل تربیت خواهند شد.

وی ادامه داد: مدیریت اقتصادی منزل، معمولاً با بانوان است، دقت در امور مصرفی خانواده، پیشگیری از اسراف و قناعت در امور معیشتی و نیز تدبیر در نحوه مصرف و همچنین مهمتر از همه امید داشتن به برکت الهی که وعده داده شده می‌تواند بسیار راهگشا باشد که ما این موضوع را در طول زندگی بارها و بارها تجربه نموده ایم.

این بانوی طلبه در بیان جایگاه فرزند آوری اظهار کرد: فرزندآوری در امور اعتقادی ما مسلمانان(باتوجه به متن آیات و روایات) جایگاه ویژه ای دارد در بعد دنیوی فرزندآوری می تواند سبب جذب رحمت و برکت الهی باشد و نیز بسیاری از مشکلات روحی و جسمی والدین را پیشگیری کند و نیز قوت جامعه اسلامی به تامین عده و عُده است که تامین عده آن با والدین معتقد و متدین و تامین تجهیزات و ادوات نظامی برعهده سربازان جامعه است و در بُعد اخروی آثاری همچون اجر و پاداش زیاد و بهرمندی از آثار اعمال صالح فرزندان و... دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد در مورد تربیت فرزندان در خانواده های پرجمعیت گفت: در بحث مسئولیت پذیری فرزندان دو نکته بسیار مهم است یکی نقش الگویی والدین یعنی ابراز و احساس مسئولیت والدین در خانه مشخص باشد و نیز حساسیت والدین در پذیرش و انجام صحیح مسئولیت برای فرزندان مشهود و ملموس باشد؛ دوم سپردن مسئولیت کوچک و بزرگ در خانه به فرزندان و پیگیری انجام درست مسئولیت که با گذشت زمان همین امور سبب مسئولیت پذیر شدن فرزندان خواهد شد.

وی در مورد جمع بین کارهای منزل، تربیت بچه ها و مسئولیت اجتماعی، تصریح کرد: مسئولیت پذیر بودن فرزندان در این قسمت نیز چنانچه بسیاری از وظایف داخل خانه را به فرزندان بسپاریم البته طبق توان و طاقت ایشان و نیز برنامه ریزی مناسبی برای انجام فعالیت های داخل منزل داشته باشیم (البته علاوه بر برنامه ریزی، تقید و تعهد به انجام برنامه در زمان خود داشته باشیم) به خوبی می توانیم بین مسئولیت داخل منزل و مسئولیت اجتماعی جمع نموده و در حد توان هر دو را به نحو احسنت انجام دهیم.

وی اضافه کرد: صدالبته که در همه مراحل و انجام تکالیف لطف الهی بیش از پیش شامل حال انسان می‌شود و به یاری خداوند متعال، برکت در وقت و توان و سعه صدر نیز خواهد بود و گاهی این نکته بسیار ملموس است چرا که هر فرزند جدید که می آید برکت و لطف و روزی جدیدی به همراه می آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha