یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل با ابراز تأسف از افزایش روز به‌روز قیمت اجناس، مشکلات معیشتی و تورم درجامعه، گفت: نا امید نیستیم ولی باید تلاش مسئولان در رفع مشکلات معیشتی و گرانی جدی‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مشکلات معیشتی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان تلاش خودشان را در رفع مشکلات معیشتی مردم و تورم بیشتر کنند.

امام جمعه آران و بیدگل، با ابراز تأسف از افزایش روز به‌روز قیمت اجناس، مشکلات معیشتی و تورم در جامعه، گفت: نا امید نیستیم ولی باید تلاش مسئولان در رفع مشکلات معیشتی و گرانی جدی‌تر باشد.

حجت الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه اگر ناترازی بین بانک‌ها و بودجه حل نشود، مشکلات معیشتی مردم و تورم نیز برطرف نخواهد شد، بر لزوم کنترل بانک‌ها در پرداخت وام‌های کلان تأکید کرد و یادآور شد: بانک باید به اندازه موجودی که دارد وام پرداخت نماید.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه پرداخت وام‌های چند صد میلیاردی موجب افزایش نقدینگی می‌شود، به خصوص اگر بازگشت درستی هم نداشته باشد، اظهار کرد: پرداخت وام‌های ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارهای فرهنگی و مسکن، مشکل ایجاد نمی‌کند بلکه وام‌های چندصد میلیاردی از طریق واسطه‌ها برای کارهای نامعلوم مشکل ساز است.

حجت الاسلام سلیمانی، خواستار اختصاص اعتبار به صورت عادلانه بین شهرها شد و تصریح کرد: بعضی از نمایندگان مجلس در تخصیص بودجه فقط منافع استانی و منطقه‌ای خودشان را در نظر می‌گیرند، در حالی که اعتبارات باید به صورت عادلانه بین شهرها تقسیم شود.

امام جمعه آران وبیدگل گفت: یک نماینده مجلس باید بودجه بندی را به گونه‌ای تنظیم کند که به منافع ملی کشور ضربه وارد نشود.

حجت الاسلام سلیمانی، به افزایش قدرت دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم قدم‌های مثبتی که دولت سیزدهم در دیپلماسی خارجی و ارتباط با همسایگان و کشورهای همسو برداشته، همچنان تداوم داشته باشد.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه دشمنان به دنبال منزوی شدن نظام اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد اقتصاد اسلامی توسعه‌گر نباشد، ولی دولت سیزدهم با سفر به کشورهای خارجی ایران را از انزوا نجات می‌دهد.

حجت الاسلام سلیمانی، بر لزوم وحدت و همدلی سران سه قوه در رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد و گفت: اگر مجلس در بودجه بندی برنامه درستی را در نظر بگیرد و تسلیم اهرم‌های فشار منطقه‌ای و استانی در بودجه بندی نشود، هیچ موقع دچار مشکل نخواهیم شد.

امام جمعه آران و بیدگل ضمن قدردانی از خادم یاران رضوی و تبریک ایام ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: از خادم یاران رضوی انتظار داریم فرهنگ امام رضا(ع) در زمینه مسائل قرآنی، دینی و کمک بی‌منت به محرومان را هنرمندانه برای مردم خصوصا جوانان بیش از پیش تبیین نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha