جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

حوزه / امام جمعه اهواز با گله‌مندی از مسأله تورم، گفت:در زمینه کالاهای خانگی دست دلالان کوتاه و نظارت افزایش پیدا کند، اشتغال، مسکن و ازدواج سه اولویت مهم پیش‌روی مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلای امام خمینی(ره)، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که موجب تحکیم خانواده و در صورت عدم رعایت آن سبب تزلزل کانون خانواده می‌شود، توجه به عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به این‌که دشمن عفاف و حجاب را نشانه گرفته است، بیان کرد: عفاف و حجاب حاصل ظهور و بروز عملی دو مهم "حیا و غیرت" است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه "حیا و غیرت" از پایه و نشانه‌های ایمان به حساب می‌آید، ادامه داد: بدون این دو، ایمان ذره ذره متزلزل می‌شود، چرا که غیرت لازمه ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه ضعف اعتقادی و ایمانی از ریشه‌های بد حجابی است، اظهار کرد: ضعف شخصیتی و هویتی، تربیت نادرست در خانواده و اجتماع، وجود برخی شبهات، برداشت‌های غلط از آزادی و حقوق زنان، تفاخر و اظهار غنای مالی، مدگرایی، عدم اجرای کامل و نظارت بر اجرای قانون، عدم الگودهی مثبت، لجاجت و عناد، ساخت سوژه سیاسی، موج سنگین رسانه‌های معاند و غرب از دیگر ریشه‌ها است.

امام جمعه اهواز با توصیه مردم به توجه به سه ماه حرام، گفت: این ماه‌ها فرصتی برای استفاده و بهره‌مندی جاماندگان از سه ماه شریف رجب، شعبان و رمضان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به عوامل دوری انسان از خداوند متعال، خاطرنشان کرد: استغفار و زیارت از دور و نزدیک امام رضا(ع) در این ماه بسیار سفارش شده است.

وی با تأکید بر عمل به وظیفه مسئولان و مردم در حوزه بی‌حجابی، گفت: مردم، بی اعتنایی تا کی؟ انقلاب اسلامی از مسئله حجاب کوتاه نخواهد آمد، مردم باید تذکر زبانی خودمان را داشته باشیم و گمان نکنیم که اثر ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند حماسه فتح خرمشهر تمام شدنی نیست و خرمشهرها در پیش داریم، اظهار کرد: عرصه سخت افزار و نرم افزار فرهنگی از جمله عرصه‌هایی است که نیازمند روحیه فتح خرمشهرها باشیم، همانگونه که مدافع حرم داشتیم، امروز نیز باید مدافع حریم عفاف و حجاب داشته باشیم.

امام جمعه اهواز با گلایه از مسئله تورم، خاطرنشان کرد: در زمینه کالاهای خانگی دست دلالان کوتاه و نظارت افزایش پیدا کند، اشتغال، مسکن و ازدواج سه اولویت مهم پیش‌روی مسئولان باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha