یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: در سال مهار تورم باید دید ریشه اصلی این تورم چیست تا روی آن تمرکز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ارزیابی عملکرد تنها داروخانه شهر وحدتیه، اظهار داشت: بنابر اعلام مرکز بهداشت، جمعیت شهر وحدتیه و روستاهای اطراف ۱۶ هزار نفر می‌باشد، اما در این شهر تنها یک داروخانه مستقر است و علاوه بر اینکه جوابگوی نیازهای مردم این شهر و توابع نیست، از طرفی با عملکرد ضعیف خود اسباب نارضایتی مردم را هم فراهم آورده است.

وی بیان کرد: از مسئولان ذی ربط درخواست داریم که علاوه بر ارزیابی عملکرد، بر ارتقای کیفی و کمّی آن هم بیفزایند که یقیناً رضایتمندی مردم این دیار رضایتمندی الهی را هم در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه وحدتیه، با بیان اینکه در راستای کنترل تورم و تحقق شعار سال، ناترازی‌های نظام بانکی و بودجه‌ای کشور کنترل شود، گفت: مهمترین چالش اقتصادی کشور در سال‌های اخیر تورم بوده، چالشی که تبعات آن در معیشت و زیست مردم و حتی فضای اجتماعی و امنیت مردم، رد پای آن دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال مهار تورم باید دید ریشه اصلی این تورم چیست تا روی آن تمرکز شود، اظهار کرد: به نظر می‌رسد عوامل مرتبط با افزایش تورم به چند حوزه تقسیم می‌شوند، تورم جهانی پس از کرونا و زاییده جنگ اوکراین از جمله این عوامل است، همچنین تحریم‌های بانکی و اقتصادی نیز سهم مختص خود را دارد، علاوه بر این ناترازی‌ها، اما سهم عمده و اساسی در تولید و افزایش تورم، ناترازی بانکی و ناترازی بودجه‌ای است.

حجت الاسلام صمصامی با تشریح ناترازی بانکی یادآور شد: بانک‌های کشور به میزان منابعی که در اختیار دارند، اعطای تسهیلات کنند و وام دهند، البته منظور از وام هم، ‌ وام‌های کوچک به مردم برای مسکن و ازدواج نیست، بلکه وام‌های کلانی است که به نام مشارکت‌های اقتصادی با شرکت‌های مختلف به آنها داده می‌شود یا وام‌های صدها میلیاردی که به برخی اشخاص داده شده و بازپرداخت آن به تعویق می‌افتد و پدیده ابر بدهکاران بانکی به‌وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما در کشور این شرایط را داریم، عملا اثرات ناشی از ناترازی نظام بانکی یکی از دلایل اصلی مرتبط با افزایش نقدینگی و آثار تورمی در اقتصاد کشور است، مثال بارز آن عملکرد ناصواب بانک خصوصی آینده در تهران و مشهد و احداث هتل با هزینه سرسام آور۲۱ هزار و پانصد میلیارد تومان می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha