پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
البرز

حوزه/ امام جمعه چهارباغ گفت: جمعیت از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است که متأسفانه وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که اوضاع خوبی را طی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی، امام جمعه شهرستان چهارباغ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به کلام نورانی امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند انسان با کرامت، کسی است که بدی‌های دیگران را با نیکی پاسخ می‌دهد، از این روی باید خود را آراسته به این زینت اخلاقی کنیم و فرمایش ایشان را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: دهه کرامت که ابتدای ماه ذیقعدة است، برای انسان مقطع تمرین، درس و مشق کرامت است.

امام جمعه چهارباغ، به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند.

حجت الاسلام محمدی، توجه به جوانی جمعیت را ضروری دانست و اظهار کرد: جمعیت از مؤلفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است که متاسفانه وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که اوضاع خوبی را طی نمی‌کند.

وی با اشاره به موسم حج و رهسپاری حاجیان به سرزمین وحی، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی، اتحاد در مقابل ظالمان، نگاه فرامرزی و رفع تمایزات جاری در جوامع بشری ازاهداف مهم حج است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارباغ، با بیان اینکه عموم مردم از برخورد قاطع با تروریست‌ها و مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر حمایت می‌کنند، گفت: مردم شریف ایران سکوت و رضایت خائنان و وطن‌فروشان از شهادت جوانان شجاع مملکت در حوادث تروریستی را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: رونمایی از موشک خرمشهر۴، پیام قاطع و روشنی به رژیم کودک کش صهیونیستی داشت.

حجت الاسلام محمدی از مسئولین بنیاد مسکن استان البرز خواست تا کارشناسان این نهاد و ارگان‌های صاحب رأی در تصویب طرح هادی روستاهای شهرستان چهارباغ و مهاجرت معکوس از شهربه روستا و افزایش جمعیت را مد نظر قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha