یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رودان

حوزه / استاد مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: وقتی جامعه‌ای جوانی خود را از دست دهد یعنی یک عامل قدرت و صلابت خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم آمنه جراره استاد مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان روز گذشته در نشست مجازی جمعیت که در پیام‌رسان ایتا برگزار شد، اظهار داشت: دلایل عمده اجرای سیاست کنترل کاهش جمعیت در گذشته، مرگ و میر مادران و کمبود امکانات کشور برای تأمین نیازهای جمعیت کثیر جامعه بود.

وی با اشاره به برنامه‌های سیاست اعلام شده در سال ۱۳۶۷، افزود: طبق این برنامه باید هر خانواده از نرخ باروری ۶/۴ نوزاد در سال ۱۳۶۷ به ازای هر زن در سن باروری، به ۴ نوزاد در سال ۹۰ می‌رسید که این امر در سال ۷۱ محقق شد.

استاد مدرسه علمیه نرجسیه(س)، با بیان اینکه خانواده‌های ۲ فرزندی را سطح جانشینی جمعیت می‌گویند، گفت: یعنی به ازای هر پدر و مادر، دو فرزند وجود دارد که این دو فرزند جانشین پدر و مادر می‌شوند که وقتی پدر و مادر از دنیا می‌روند هر کدام برای خود یک جانشین خواهند داشت.

جراره، تصریح کرد: در سال‌های گذشته نرخ باروری کلی در جهان ۳۳درصد، در جهان اسلام ۴۰ درصد و در ایران۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه اگر سبک زندگی مردم و نوع نگاه به فرزند آوری تغییر کند و در فرهنگ مردم، فرزند بیشتر ارزش شود، خطر کاهش جمعیت از بین می‌رود، اظهار کرد: از راهکارهای افزایش جمعیت، تبلیغ چهره به چهره برای تغییر نگرش مردم به فرزند آوری و آشنایی با جایگاه فرزند و فرزند آوری در اسلام، ازدواج به‌هنگام و واسطه گری در امر ازدواج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha