جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن مصلح امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: یکی از مولفه‌های مهم اقتدار یک کشور، فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان است و باید در این راستا توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته ملی جمعیت که در سالن اجتماعات مجتمع شهید شاهینی برازجان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و گرامیداشت دهه کرامت و هفته ملی جمعیت، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار یک کشور، فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان است و باید در این راستا اهتمام جدی شود.

وی ادامه داد: جوامعی که به فرزندآوری و افزایش جمعیت، کم توجه بوده‌اند دچار بحران وابستگی به نیروی کار خارجی شده‌اند و در کشور ما نیز با اشتباه راهبردی سال‌های پیش تا حدودی به این وضعیت دچار شده‌ایم و اگر چاره اندیشی نکنیم، ضرر خواهیم کرد.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه وجود فرزند در خانواده، در زمینه‌های مختلف می‌تواند نفش‌آفرینی کند، بیان کرد: تقویت عزت نفس، احساس مفید بودن، نشاط و سلامت روانی والدین، توسعه اقتصادی و برکت در خانواده، دستگیری از والدین به هنگام پیری، دریافت حمایت معنوی پس از مرگ از مزایای وجود فرزند در خانواده است.

وی تأکید کرد: آحاد جامعه باید نسبت به بحث فرزندآوری توجه و اهتمام داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز وظایف خود را در این راستا به بهترین وجه انجام دهند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: در ادله و متون دینی، نسبت به تکثیر نسل و کثرت موالید، سفارش و ترغیب شده و در جایی پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: فرزند مایه روشنی چشم و موجب زیبایی زندگی می‌شود.

در حاشیه این مراسم، سعید جوانمردی کاریکاتوریست دشتستانی طرحی از جوانی جمعیت طراحی و به شبکه بهداشت و درمان اهدا کرد و مراسم حافظ خوانی نیز برگزار شد، همچنین هنرمندان خادمیار کانون‌های خدمت رضوی دشتستان از آموزشگاه هنری تجسمی تندیس، شعارهای فرزندآوری را خوشنویسی و به شرکت کنندگان اهدا کردند.

در ادامه نیز گروه سرود صدای انقلاب از کانون خادمیاری تخصصی محصولات فرهنگی دشتستان سرود خانواده را اجرا کرد که مورد تشویق مسئولین قرار گرفت و در پایان مراسم از فعالان و خادمان حوزه جمعیت و فرزندآوری، مادران چند فرزندی و برگزیدگان جشنواره «ایران جوان بمان» تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha