پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
س

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: همه ما اعم از روحانیت، فرهنگیان و شعرا وظیفه مشترکی داریم و آن است که باید دعوت کننده به‌سوی خدا باشیم و بدانیم که این صفت پیامبر اکرم(ص) و امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در دومین محفل ادبی هیئت، اظهار داشت: همه ما اعم از روحانیت، فرهنگیان و شعرا وظیفه مشترکی داریم و آن است که باید دعوت کننده به‌سوی خدا باشیم و بدانیم که این صفت پیامبر اکرم(ص) و امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، جایگاه شاعران، را داعی الله دانست و گفت: شعرا با شعر خودشان همه را به‌سوی خدا دعوت می‌کنند، اگر از هر کدام از ائمه، یا شهدا هم شعر می‌گویند، باز هم دعوت به‌سوی خداست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه همه به سمت ظهور امام زمان (عج) در حال حرکت هستیم، یادآور شد: شعرا می‌توانند، ظهور را با خواندن دعای افتتاح تسریع نمایند.

امام جمعه کاشان، در رابطه با چگونگی ایجاد رغبت اجتماعی، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند، محاسن کلام ما را به مردم برسانید، مردم از ما تبعیت می‌کنند و این هنر ما و شما است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه، ارزش مبانی دینی خود را بدانید، خاطرنشان کرد: در کنفرانس محیط زیست در کشور کانادا، سفیر ایران پس از بیان این حدیث پیامبر(ص) که اگر شاخه درختی را بشکنید همانند این است که بال فرشته‌ای را شکسته باشید، به اسم یک انسان بزرگ و اندیشمند به تیتر اصلی این کنفرانس تبدیل گشت.

امام جمعه کاشان افزود: در خاطره‌ای از حجت الاسلام آقا طهران آمده است که، موقعی در آمریکا در حال تحصیل بودم، به من گفتند در یکی از ایالات آمریکا فردی شیعه شده، برای دیدن او رفتم و علت را سوال نمودم که از قفسه کتاب، ترجمه عبارتی از نهج البلاغه را که او را شیعه نموده بود برایم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: این فرد آمریکایی وقتی این جمله را از نهج البلاغه می‌خواند به کتابفروشی مراجعه می‌کند و از کتاب و گوینده آن بیشتر سوال می‌کند و تقاضای راهنمایی می‌کند، که در ادامه برای او کلاس علی شناسی می‌گذارند و او شیعه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای شریک شدن در رغبت اجتماعی آخرالزمان باید مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا برسانیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha