چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدرسه ریحانة الرسول

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در دنیایی که امروز از هر طرف می‌خواهند به جایگاه زنان حمله کرده و یا از آن سوء استفاده کنند، ما باید این مسائل را  به مردم و دنیا بیان کنیم و کسانی که به دروغ امروز ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، در تاریخ خود حتی یک شخصیتی همچون حضرت معصومه (س) را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشستی که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و صفات برجسته حضرت معصومه (س) داشتن علم بود و حضرت با اینکه در دوران جوانی از دنیا رفتند، اما علم و آگاهی ایشان در تاریخ زبانزد است.

وی در ادامه به جایگاه معنوی حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه(س) عالمه فاضله بود و دارای جایگاه معنوی بود و تعابیری که امام کاظم (ع) در مورد ایشان به کار برده، همان تعابیری است که نبی مکرم اسلام(ص) در مورد حضرت زهرا(س) استفاده کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ولایتمداری و اطاعت از ولایت را یکی دیگر از شاخصه‌های حضرت معصومه (س) عنوان کرد و یادآور شد: با اینکه امام کاظم(ع) فرزندان متعددی داشتند، اما امام رضا (ع) به حضرت معصومه(س) نامه نوشتند و از ایشان خواستند به ایران و خراسان سفر کنند.

وی اظهار کرد: با وجود خفقان حاکم در جامعه و عصر زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، هر یک از فرزندان امام کاظم(ع) علمدار اسلام و توحید بودند و از مصر تا خراسان دین اسلام و ولایت اهل بیت(ع) را تبلیغ کردند.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: با وجود جو خفقان در عصر امام کاظم(ع) که شیعیان به دست حکام بنی عباس مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفتند و کشته می‌شدند و حکومت بنا داشت شیعه را منقرض کند، امام کاظم(ع) دست به جهاد فرزندآوری زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه به غیر از شهدای کربلا، حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای است که زیارت نامه‌اش از زبان معصوم وارد شده، خاطرنشان کرد: در زیارت نامه حضرت معصومه(س) وارد شده است «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‌ لِی فِی الْجَنَّةِ» و این جمله با عظمتی است و نشان می‌دهد که حضرت معصومه(س) در بهشت مقام شفاعت دارند، یعنی می‌توانند در بهشت باعث ارتقا درجه مومنین شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: در دنیایی که امروز از هر طرف می‌خواهند به جایگاه زنان حمله کرده و یا از آن سوء استفاده کنند، ما باید این مسائل را به مردم و دنیا بیان کنیم و کسانی که به دروغ امروز ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، در تاریخ خود حتی یک شخصیتی همچون حضرت معصومه (س) را ندارند.

وی ادامه داد: در هیچ جای این جهان خاکی شخصیتی هم چون حضرت معصومه(س) وجود ندارد که همه علما، فیلسوفان، دانشمندان بالاترین آرزویشان دفن شدن پایین پای ایشان باشد و در حرم حضرت معصومه(س) علمای بزرگی دفن شده‌اند که در عصر خود کم نظیر یا بی نظیر بودند.

حجت الاسلام امامی گفت: در روایتی وارد شده که «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمّ فَلَهُ الجَنَّه» هر کس مزار معصومه (س) را در قم زیارت کند، خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند و هر کس حضرت را زیارت کند، گویا امام رضا (ع) نیز زیارت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha