پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1089409
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
تجلیل

حوزه/ عضو مرکز نیکوکاری صاحب الزمان (عج) کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای فرهنگ سازی و تشویق بانوان به حجاب، از روحانیون و دختران فعال بسیجی شهر پاتاوه تجلیل شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم امید بخشی عضو مرکز نیکوکاری صاحب الزمان (عج) استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج، با اشاره به گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: به‌مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در راستای فرهنگ سازی و تشویق بانوان به حجاب، از روحانیون و دختران فعال بسیجی شهر پاتاوه تجلیل شد.

حجت الاسلام امیدبخشی، با بیان اینکه دختران می‌توانند با اقامه نماز و حفظ حجاب به جایگاه و مقام رفیع برسند، افزود: با مرور زندگی حضرت معصومه(س) در می‌یابیم که شخصیت آن حضرت موجب تحول‌آفرینی بانوان می‌شود.

وی بیان کرد: دختر در آموزه‌های دینی و سیره تربیتی اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع)، جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که معصوم(ع) با عبارت «فداک و فداها ابوها و اشفعی لنا فی الجنه» از دختر خود تجلیل می‌کند.

وی هدف از برگزاری این مراسم تکریم و بزرگداشت دختران محجبه را حمایت از پوشش ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: آثار و نتایج مهم عفاف و حجاب در جامعه، ایجاد سلامت و آرامش روانی برای آحاد جامعه است.

مبلّغ شهر پاتاوه تصریح کرد: حجاب، عفت و پاکدامنی باعث سلامت روح و جسم می‌شود و فردی می‌تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد.

تجلیل از از بانوان محجبه شهر پاتاوه

عضو مرکز نیکوکاری صاحب الزمان (عج) کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه خانواده‌ها در تربیت دختران خود نقش انکار ناپذیری دارند، اظهار کرد: نخستین و مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان، محیط خانوادگی است و اولین مربیان و معلمان او نیز پدر و مادر هستند.

وی تأکید کرد: عدم رعایت پوشش اسلامی از سوی مادر و ارتباط پدر و مادر با نامحرم بدون عنایت به موازین اخلاقی و اسلامی، در کاهش حساسیت‌های اعضای خانواده به ویژه فرزندان نسبت به هنجارها و ارزش‌های دینی کاملا تأثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام امیدبخشی ضمن تقدیر و تشکر از همه خیرین نیک اندیشی که در این امر خداپسندانه مساعدت کردند، یادآور شد: در این مراسم ۲۸ کارت هدیه به نیابت از سن مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) و تعداد ۱۸ چادر به نیابت از سن مبارک حضرت فاطمة الزهرا(س) به شرکت کنندگان اهدا شد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha