جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام رضا

حوزه/ همزمان با دهه کرامت کانون‌های تخصصی خدمت رضوی و خادمیاران این کانون‌ها در سطح استان البرز در زمینه‌های مختلف به مردم در راستای رضای امام رئوف خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، همزمان با دهه کرامت کانون‌های تخصصی خدمت رضوی البرز شامل کانون سلامت، خانواده، ایثار و شهادت، کانون علمی، کانون قرآن و عترت و وقف و نذر، در راستای ترویج فرهنگ رضوی در سطح استان البرز خدماتی را متناسب با ساختار کانون‌های خود به مردم این استان ارائه می‌دهند.

در همین راستا کانون تخصصی خانواده در البرز، طرح کشوری «هشتمین آرزو» ویژه دختران نوجوان بی‌سرپرست یا بد سرپرست را اجرا می‌کند.

در این طرح با شناسایی ۸ دختر بی‌سرپرست یا بد سرپرست آرزوی این دختران نوجوان ثبت شده و در این دهه به آرزوی این دختران در حد توان جامعه عمل پوشانده می‌شود.

ناهید شکریان مسئول کانون تخصصی خانواده رضوی با بیان اینکه این طرح با همکاری بانوان خیر و عموم مردم اجرا می‌شود، اظهار داشت: با کمک خیرین و عنایت امام رضا(ع) برآنیم تا این آرزوها را برآورده کنیم و تاکنون موفق به برآورده کردند ۳ آرزو شدیم و به این عزیزان هدیه سفر کربلا را تقدیم کردیم و دو نفر از دختران که مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند و از امام رضا(ع) درخواست طلب سلامتی و شفاعت کردند.

مسئول کانون تخصصی خانواده خدمت رضوی به یکی دیگر از برنامه‌های این کانون در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه کرامت به ۸ نوعروس جهیزیه اهدا می‌شود و تاکنون اولین جهیزیه آماده شده و ان‌شاءالله بقیه آن نیز به مدد امام رضا(ع) محقق خواهد شد.

شکریان با معرفی یکی دیگر از طرح‌های این کانون در شب و روز میلاد امام رضا(ع)، ادامه داد: پویش توزیع نان صلواتی در شب و روز میلاد امام رضا(ع) راه اندازی شده و پیش از این هزینه این طرح از خیرین جمع آوری شده و نان رضوی در مناطق محروم توزیع می‌شود.

حضور خادمان علمی امام رضا(ع) در دانشگاه خوارزمی

یکی از برنامه‌های کانون علمی خدمت رضوی در ایام دهه کرامت حضور خادمان علمی رضوی در دانشگاه خوارزمی کرج است.

داوود خوش باور، مسئول کانون تخصصی علمی رضوی البرز با اشاره به برخی از برنامه‌های این کانون در ایام دهه کرامت، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های علمی این کانون در دهه کرامت عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه خوارزمی در راستای برنامه‌های محوری کانون تخصصی علمی در استان است.

وی ادامه داد: حضور خادمان علمی در دانشگاه خوارزمی به مناسبت دهه مبارک کرامت و برگزاری همایش حکمرانی مهدوی امتداد حکمرانی رضوی در کرج از دیگر برنامه‌های این کانون در این ایام است.

ویزیت رایگان بیماران به عشق امام رئوف توسط تیم‌های پزشکی

معصومه قسمتی مسئول کانون تخصصی سلامت خدمت رضوی البرز با اشاره به برخی از برنامه‌های این کانون در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: کانون تخصصی سلامت همزمان با دهه کرامت در مناطق مختلف شهر کرج و شهرستان‌های مختلف در قالب میزهای خدمت، خدمات متعدد پزشکی به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: این خدمات در قالب تشکل‌ها و تیم‌های پزشکی متخصص داخلی، متخصص اطفال، زنان و پزشک عمومی و خدمات دندانپزشکی، خدمات پرستاری و مامایی به مردم در دهه کرامت ارائه می‌شود.

قسمتی، به یکی از مهمترین برنامه‌های این کانون همزمان با میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با میلاد امام رضا(ع) در امامزاده محمد(ص) کرج از ساعت ۲بعد از ظهر در حاشیه جشن میلاد رضوی آستان قدس ویزیت رایگان تیم‌های پزشکی در قالب میز خدمت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: برنامه میز خدمت تیم‌های پزشکی در مصلی کرج و در حاشیه نماز جمعه اجرا شد و مردم از ویزیت و مشاوره رایگان، اندازه گیری فشار خون و قند خون بهره بردند.

برگزاری مسابقه نور کرامت از سوی کانون تخصصی تعلیم و تربیت

کانون تخصصی تعلیم و تربیت رضوی البرز مسابقه نور کرامت را به مناسبت دهه کرامت ویژه خادمیاران و یاوران رضوی البرز برگزار می‌کند.

خادمیاران و یاوران رضوی با عضویت در کانال تعلیم تربیت و ورود به لینک معرفی شده می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز ارزشمند معنوی آن بهره ببرند.

اعزام بیماران خاص البرز به زیارت امام رضا(ع)

مرتضی لوکزاده مسئول کانون تخصصی زیارت البرز نیز گفت: همزمان با دهه کرامت ۴۴نفر از بیماران خاص با همراهانشان به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

وی ادامه داد: اعضای این کاروان بیماران خاص هستند و تلاش شده با اقامت سه شبانه روز در مشهد مقدس لحظات خوبی را برای این عزیزان رقم بخورد.

لوکزاده افزود: این افراد به وسیله قطار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در طول اسکان میهمان سفره اطعام علی بن موسی الرضا(ع) هستند.

یادآور می‌شود، در حال حاضر شبکه خادمیاری استان البرز با ۱۰ کانون تخصصی و ۲۱ کانون مرکزی مشغول ارائه خدمات به مردم است و هر یک ویژه برنامه‌هایی را به طور روزانه در دهه کرامت برای مردم این استان اجرا می‌کنند ...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha