سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سومین نشست فقهی مدرسه امام حسن مجتبی علیه السلام اهواز

حوزه / سومین نشست فقهی مدرسه امام حسن مجتبی (ع) اهواز با حضور طلاب این مدرسه و ارائه حجت الاسلام سید محمدرضا شفیعی، استاد حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، سومین نشست فقهی مدرسه امام حسن مجتبی(ع) اهواز امروز با حضور طلاب این مدرسه و ارائه حجت الاسلام سید محمدرضا شفیعی استاد حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

در این نشست علمی حجت الاسلام سید محمدرضا شفیعی به بیان ضرورت حاکمیت قانون و اِعمال مجازات برای اعمال مجرمانه در جوامع بشری پرداخت.

وی با طرح این موضوع که در احکام دین به ویژه در باب قضا، جوانب گوناگون مسئله از قبیل ویژگی‌ها و صفات قاضی، شرایط ارتکاب و شروط اثبات جرم در نظر گرفته شده است، حکم قاضی را با توجه به روایات باب قضا، فصل الخطاب و برای همه لازم الاجرا دانست.

این استاد حوزه علمیه اهواز با نقل روایاتی از معصومین(ع) برکات اجرای حدود شرعی را از باران چهل روزه سودمندتر دانست و با استناد به نمونه‌های تاریخی از سیره اهل بیت(ع)، تأخیر انداختن در اجرای حدود الهی را حتی برای یک لحظه هم جایز ندانست.

حجت الاسلام شفیعی خاطر نشان کرد: نباید به خاطر اعتراض و هیاهوی دشمنان و جاهلان در اجرای حدود، مماشات و مصلحت سنجی‌های نابجا کرد، چرا که مصلحت امت در اجرای حدود الهی است.

وی برای اجرای بهتر احکام کیفری در جامعه به ارائه راهکارهایی از قبیل فعالیت‌های فرهنگی، کار رسانه‌ای و استفاده از ابزارهای قانونی پرداخت.

استاد حوزه علمیه اهواز اظهار کرد: حاکمیت باید با استفاده از ابزارهای قانونی، جلوی قانون شکنان را بگیرد و نباید در مسیر اجرای قانون از سرزنش دیگران بترسد و صحنه را خالی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha