جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر میردامادی

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدباقر میردامادی اصفهانی از علمای تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدباقر میردامادی اصفهانی از علمای پیشکسوت و اعضای دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران، شب گذشته بر اثر کهولت سن درگذشت.

حاج سیدمحمدباقر میردامادی فرزند سیدحسین بن میرسیدجعفر سال ۱۳۱۵ در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد. پس از تحصیل علوم ابتدایی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و از محضر علمایی همچون شیخ حیدرعلی صلواتی، سیّدمیرزاهاشمی، شیخ عباسعلی ادیب، شیخ محمّدحسن عالم نجف آبادی، سیدحسین خادمی، سیّدمصطفی مهدوی و شیخ‌احمد فیاض بهره گرفت.

سپس در قم ادامه تحصیل داد و از درس حضرات آیات گلپایگانی، مرعشی نجفی، شاهرودی، شیخ عبدالجواد اصفهانی و سیدمحمدباقر سلطانی شرکت کرد. او سال ۱۳۴۷ پس از وفات پدر به اصفهان برگشت و در مدرسه صدر به تدریس پرداخت و در درس خارج حضرات آیات میرسیدعلی بهبهانی، حاج آقا رحیم ارباب و سیدمحمدرضا خراسانی حضور یافت. همچنین در خمینی شهر به اقامه جماعت و تبلیغ دین و ارشاد مردم مشغول شد.

او در خمینی شهر خدمات اجتماعی فراوانی از جمله تأسیس مؤسسات خیریه و صندوق قرض الحسنه، بازسازی و احداث مساجد و حسینیه‌ها را انجام داد.

او از سال ۱۳۵۷ ش به تهران مراجعت کرد به اقامه نماز جماعت، ترویج دین و حلّ مشکلات مردم پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب در نهاد نمایندگی ولی فقیه و سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به تدریس، سخنرانی و اقامه جماعت اهتمام ورزید.

کتب «پیام عاشورا»، «تقریرات فقهی درس آیت اللَّه مرعشی»، «خمینی شهر شهری که از نو باید شناخت»، «علی (علیه‌السّلام) در بستر شهادت»، «قبل از حج بخوانید»، «مواعظ المعصومین علیهم‌السلام» و «ویژگی‌های فرماندهان و مدیران از دیدگاه اسلام» از مرحوم میردامادی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha