پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انجمن کلام

حوزه/انجمن کلام اسلامی، رتبه اول انجمن های علمی حوزه های علمیه در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، دبیر انجمن های علمی حوزه، ضمن ابلاغ احراز رتبه اول انجمن های علمی حوزه توسط انجمن کلام اسلامی به حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، دست‌یابی به این مقام را به وی، هیأت مدیره و مجمع عمومی این انجمن فعال تبریک گفت.

وی همچنین همدلی و نظم و انضباط اجرایی حاکم بر انجمن را از عوامل موثر در رشد و ارتقای سطح کمّی و کیفی فعالیت های انجمن کلام اسلامی دانست.

بر اساس این گزارش: انجمن کلام اسلامی حوزه های علمیه با عنایت به اهمیت جایگاه علم کلام در جوامع بشری و جامعه اسلامی و نیز ضرورت پاسخ گویی به شبهات حوزه عقاید دینی و تبیین اصول عقاید اسلامی و شناسایی شخصیت‌ها، ظرفیت‌ها و نهادهای علمی مرتبط با این دانش در راستای ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت های کلامی، تأسیس گردیده است.

برگزاری همایش های علمی، کرسی های نظریه پردازی، نشست های نقد علمی کتاب و مناظرات علمی، تألیف و انتشار کتب کلامی و فصلنامه های علمی پژوهشی در حوزه کلام اسلامی و همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلف در این حوزه، بخشی از فعالیت های این مجموعه حوزوی می باشد.

«همایش ملی ایمان و چالش های عصر جدید»، و برگزاری بیش از ۴۰ پیش نشست علمی و تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور، تنها یکی از جدیدترین اقدامات انجمن کلام اسلامی در یک سال اخیر بود که با همکاری مراکز علمی کشور رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی پورمهدی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    باسلام عرض ادب خدمت تمام اساتید بزرگوار و طلبه های همیشه در صحنه که در تمام عرصه ها نقش آفرینی کردن از علمی گرفته تا سیل یا بیماری خطرناک کرونا