یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

میلاد امینی موحد دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما و طلبه‌ی خارج فقه حوزه علمیه

حوزه/ مسئول شبکه رسانه ای صف مجموعه های تلویزیونی «چراغ راه»، «سر مستور» و «گوهر نجابت» و همچنین فیلم کوتاه «سوغات بی بی» را جدیدترین تولیدات شبکه رسانه ای صف با موضوع عفاف و حجاب معرفی کرد.

حجت الاسلام امینی موحد مسئول شبکه رسانه ای صف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دغدغه عفاف و حجاب را یکی از اولویت دارترین موضوعات جامعه دانست و گفت: در دو دهه اخیر، مسئله حجاب و عفاف همواره یکی از دغدغه‌های مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی بوده که گاهی مورد توجه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی قرار گرفته است اما بدلیل همراه نکردن توده مردم، فعالیت ها بی نتیجه باقی مانده است.

مسئول شبکه رسانه ای صف، نقش صاحب نظران، کارشناسان و پژوهشگران در بررسی این موضوع از ابعاد مختلف فقهی، کلامی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، حقوقی، سیاسی و حتی اقتصادی را ضروری دانست و افزود: اگر چه در این میان، رسانه‌های جمعی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته‌اند اما براحتی نبود نقشه راه در ترویج این موضوع اساسی و تعیین کننده به چشم می خورد. به جرئت می‌توان گفت مسئله حجاب و عفاف زنان از معدود مسائلی است که رسانه‌های داخلی بدون هیچ‌گونه طرح مدوّنی به آن پرداخته‌اند و بیشتر دچار سردرگمی گردیده‌اند.

وی نداشتن درک صحیح، کامل و جامع از موضوع را یکی از معضلات مبلغین حوزه حجاب و عفاف دانست و تاکید کرد: گاهی اوقات دفاع و پرداخت به شیوه نادرست، آثار منفی برجای گذاشته و موجب سوء استفاده بیشتر شده است. نمونه آشکار و بزرگ آن تولیدات رسانه ای در این حوزه است که با کمی کنکاش متوجه می شوید در این موضوع برنامه مدونی وجود ندارد و گاهی دچار تناقض می‌شود.

امینی موحد یکی از رسالت های شبکه رسانه ای صف را حضور فعال در تولیدات رسانه ای با موضوعات اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: جوانان مومن و انقلابی در شبکه رسانه ای صف با تدارک سه مجموعه برنامه ۱۰ قسمتی و یک فیلم کوتاه داستانی با موضوع عفاف و حجاب در تلاش برای تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام پیرامون حجاب و عفاف هستند.

وی مجموعه های تلویزیونی «چراغ راه»، «سر مستور» و «گوهر نجابت» و همچنین فیلم کوتاه «سوغات بی بی» را جدیدترین تولیدات شبکه رسانه ای صف با موضوع عفاف و حجاب معرفی کرد و گفت: برای تولید این محصولات بیش از سه ماه فعالیت مستمر پژوهشی و پیش تولید انجام شده و بناست این تولیدات به تناوب و بصورت مستمر از شبکه های مختلف سیما اکران شوند.

گفتنی است شبکه رسانه ای صف یکی از مجموعه های فعال مردمی در حوزه فرهنگ و رسانه است که تولیدات مختلفی با موضوعات معارفی تاکنون تهیه و تولید کرده که از شبکه های مختلف سیما اکران شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    2 0
    افتخار طلبه های خوزستان