پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
موسوی حسب

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: ما پیش از هر چیز باید وجود ضعف در برخی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی جامعه را بپذیریم تا در وهله بعد بتوانیم به دنبال راه حل رفع آن باشیم.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: قبول این نقاط ضعف به معنای نادیده گرفتن نقاط قوت نیست بلکه روی صحبت اینجاست که تا وقتی نقاط ضعف را نپذیریم نخواهیم توانست آن طور که باید و شاید به حل آن ها اهتمام بورزیم.

وی افزود: یکی از ضعف های ما ناظر به عدم دقت و هوشمندی لازم در تولید محتوا و نیز عدم انسجام و هم افزایی مناسب در راستای انتشار آن ها به شکلی تأثیرگذار است که در این باره می بایست اندیشمندان، فعالان فرهنگی و مدیران با هم جلسه گذاشته و به یک نقطه نظر قوی و متحد برسند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: از جمله بایسته ها در این راستا لزوم حرکت در مسیر ریل گذاری قانونی آن هم به شکل هوشمندانه است به نحوی که این امر در نهایت بتواند به نیازهای فرهنگی جامعه به درستی پاسخگو باشد، از جمله در بحث عفاف و حجاب که برخی خلأها در این زمینه در گذشته باعث بروز و ظهور مشکلاتی شده که یکی از آفات جدی آن را در عرصه فضای مجازی نظاره گر هستیم.

وی افزود: متأسفانه برخی نهادها و ارگان ها در این عرصه ها صرفاً دنبال ارایه گزارش های کلی و بیلان کاری هستند اما واقعیت آن است که ما باید اول نیازها و اولویت ها را بشناسیم و ثانیاً هم این که دغدغه مندانه و بر اساس واقعیت های موجود به دنبال تحقق آن ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha