جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام خمینی

حوزه/ قاری عبد الرحمان نوروزی گفت: اگر مسلمانان با کنار گذاشتن تمامی اختلافات مذهبی، جغرافیایی، لسانی و سیاسی تحت هدایت رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای متحد نشوند و در مقابل ستمگران و ظالمان سر بلند نکنند، نام و نماد و هویت اسلامی ما محو خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی، کنفرانس با شکوهی در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهلبیت در قم با حضور رهبران مذهبی و سیاسی اهل‌سنت پاکستان برگزار شد که در آن علاوه بر روحانیون اهل‌سنت پاکستانی، تعداد زیادی از علما و طلاب پاکستانی شیعه مقیم قم نیز شرکت کردند.

قاری عبدالرحمان نوروزی امام جمعه مسجد سفیر کویته پاکستان در این کنفرانس گفت: امروز حاکمیت نظام سلطه گری در همه جهان وجود دارد و تنها جمهوری اسلامی ایران است که نظام اسلامی در آن به معنای واقعی حاکم است و از سلطه نیروهای شیطانی آزاد است و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر واقعی امت اسلامی است. اگر مسلمانان با کنار گذاشتن تمامی اختلافات مذهبی، جغرافیایی، لسانی و سیاسی تحت رهبری رهبر انقلاب اسلامی، سید علی خامنه ای متحد نشوند و در مقابل ستمگران و ظالمان سر بلند نکنند، نام و نماد و هویت اسلامی ما محو خواهد شد.

وی ضمن ستایش از عظمت و بزرگی حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشت: امسال رهبر انقلاب اسلامی در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام سید روح الله خمینی، حق سخنگویی مسلمانان را به خوبی ادا کرد. کلمات و الفاظ سخنرانی اش، چراغ راهنما و ضرورت جهان اسلام در این زمان است. مقام معظم رهبری تنها شخصیتی است که مسلمانان سراسر جهان را به انقلاب اسلامی دعوت می کند. وی به خوبی جهانیان را به دعوت پیامبر اکرم متوجه ساخته است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، برای اجرای موثر شریعت محمدی در پاکستان بسیار مورد نیاز است، که برای آن مسئولیت اصلی همه ما، اتحاد و همبستگی است.

قاری نوروزی با ابراز تاسف، تصریح کرد: خیلی از اشخاص در مورد مسائل وضو، نماز و روزه حرف میزنند، اما از آنان علیه بی اعتباری و نظام غیر اسلامی تحمیل شده بر کشور، هیچ سخنی شنیده نمی شود.

مولوی حافظ نور علی امیر جماعت اسلامی کویته نیز در این کنفرانس گفت: با توجه به آیه «ادخلوا فی السلم کافه» مسلمانان اعم از شیعه و سنی با اتحاد و همدلی در سراسر جهان سفر کنند تا پیام انقلاب اسلامی به جهانیان منتقل شده و اسلام گسترش یابد.

مولانا جمال حسین نیز ضمن تشکر و قدردانی از میزبان، مهمانان و شرکت کنندگان گفت: امام خمینی می گفت که شیعیان و سنی ها برای باز و بستن دست در نماز با یکدیگر دعوا می کنند، در حالی که دشمنان دست هر دو ما را قطع می کنند. بنابراین بسیار مهم و ضروری است که مسلمانان از پیام جهانی اتحاد امام خمینی و انقلاب اسلامی برای برتری اسلام پیروی کنند.

مولانا سید عتیق الرحمان امام جمعه و عضو کمیته رویت هلال کویته هم بیان داشت: در آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» پیام جهانی و قرآنی اتحاد و همدلی برای مسلمانان سراسر جهان نهفته است که تنها راه عملی صلح، امنیت و موفقیت برای بشریت تا روز قیامت است.

شاعر اهلبیت عباس ثاقب هم در این مراسم در مورد وحدت، همبستگی، انقلاب و امام خمینی اشعاری را قرائت کرد.

مولانا حافظ عبدالقدیر لوانی معاون امیر جماعت علمای اسلام بلوچستان هم گفت: زمانی که روسیه در تلاش شکست اسلام با سوسیالیسم بود، امام خمینی با شعار «نه شرقی و نه غربی» و با اجرای پیام جهانی قرآنی از طریق انقلاب به اسلام روح تازه ای بخشید. امروز نیز راه حل ضعف و شکست های مسلمانان جهان در نظام قرآنی و انقلاب اسلامی نهفته است.

درپایان حجت الاسلام والمسلمین سید ظفر علی شاه نقوی مسئول دفتر شواری علمای شیعه پاکستان در قم از مهمانان و شرکت کنندگان تشکر و قدردانی کرد و گفت: با توجه به قرآن کریم، کار پیامبران این بود که آگاهی و بینش را به مردم القا کنند و این مسئولیت مردم است که برای عدالت الهی قیام و تلاش کنند و در نتیجه حکومت اسلامی به وجود بیاید. در همین مسیر نقش انقلاب اسلامی کلیدی است، بنابراین برای استقرار انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای حکومت جهانی اسلامی بر مسلمانان لازم و ضروری است که مسیر انقلاب اسلامی را با همدلی و همبستگی دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha