شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همادن

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با هر کشوری که اهل ارتباط منطقی باشد، به دنبال تعامل است، گفت: ارتباط با منطق یعنی، طرف مقابل، به استقلال و قدرت ما احترام بگذارد و در پشت مذاکره بنای براندازی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تأکید بر اینکه هیچ کشوری را نمی‌توان نام برد که مسائل مربوط به منافع ملی آن مورد نزاع جریان‌های داخلی آن باشد، اظهار داشت: صحبت در مورد منافع ملی وجه مشترکی است که در همه کشورهای دنیا، مردم و سیاسیون با وحدت خودشان، فارغ از نگاه سیاسی، نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه منافع ملی وجوه مختلفی دارد، گفت: تقویت منافع ملی، تقویت سیستم اقتصادی، برجسته شدن حاکمیت، افزایش امنیت و قدرت ملی و حفاظت از استقلال و آرمان‌ها را در هر کشوری به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به اعتبار اینکه کشوری اسلامی است، اصول دینی در تعریف و شناسایی منافع ملی موثر است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک ایدئولوژی و جهان بینی خاصی دارد که مورد توجه مردم بوده و سیاست ورزی ما را در عرصه بین‌الملل تعیین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین، خاطرنشان کرد: برای آنکه سیاست‌های اخیر دولت در عرصه بین الملل و سفر به کشورهای منطقه، آسیای شرقی و آمریکای لاتین را بررسی کنیم، در گام اول باید بدانیم آیا این سفرها در راستای منافع ملی هست یا خیر؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور، ۱۹ سند و تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف امضا شده که با بررسی آن می‌توان به این نتیجه رسید که دستاورد آن برای کشور مناسب خواهد بود.

وی افزود: از آنجایی که کشورهای آمریکا لاتین دارای معادن غنی هستند و بسیاری از ذخایر دنیا در این کشورهاست، بنابراین این سفرها در توسعه همکاری‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد و زمینه را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه از طرفی ارتباط با برخی کشورها از جمله ونزوئلا و کوبا می‌تواند در عرصه حاکمیت سیاسی کمک کند، گفت: این کشورها از نظام سلطه آسیب دیده‌اند و مخالف نظام تک بُعدی هستند، بنابراین از آنجایی که در طرح نظم نوین جهانی کشور ما باید سیاست گذاری دقیق داشته باشد، می‌تواند با استفاده از این ظرفیت و ارتباط با کشورهایی که ضد یک جانبه گرایی هستند، جبهه ضد نظام سلطه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در این جبهه، کشورهای غیر وابسته به آمریکا و زخم خورده از دولت‌های مستکبر می‌توانند در کنار یکدیگر باعث توسعه روابط فی مابین شوند و در ایجاد نظم نوین جهان، میدان مبارزه منسجمی را طراحی کنند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه در تحلیل‌ها باید انصاف را رعایت کرد، یادآور شد: در تحلیل‌ها لازم است تقوا را رعایت کنیم و تنها به تخریب نپردازیم.

وی با بیان اینکه ارتباط با برخی کشورهایی که امروز شاهد آن هستیم، سیاستی بود که در دولت گذشته کمتر به آن توجه می‌شد، اظهار کرد: البته این به معنای آن نیست که نباید با بقیه کشورها ارتباط داشته باشیم، چرا که جمهوری اسلامی با هر کشوری که اهل ارتباط منطقی باشد، ارتباط برقرار خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، گفت: ارتباط با منطق یعنی، طرف مقابل، به استقلال و قدرت ما احترام بگذارد و در پشت مذاکره بنای براندازی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا است و این سفر از نظر سیاسی پیام روشنی دارد، خاطرنشان کرد: غرب و آمریکا بسیار خوب این موضوع را می‌دانند و پیام این سفر را درک کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: همه کسانی که دست به قلم هستند، اهالی رسانه و هنر، فارغ از اینکه دولت سیزدهم بر سر کار است یا دولت دوازدهم، همه باید بر محور منافع ملی قدم بردارند.

وی در ادامه با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه صنعت هسته‌ای، گفت: کشور هم در عرصه اقتصادی و هم سیاسی باید قوی شود تا بتواند در عرصه‌های بین المللی موثر باشد و صنعت هسته‌ای می‌تواند تقویت کننده اقتصاد جامعه باشد.

امام جمعه همدان، در جواب برخی شبهات دشمنان در رابطه با صنعت انرژی هسته‌ای در ایران، یادآور شد: اعتقاد ما فتوای رهبر معظم انقلاب است که ساخت بمب هسته‌ای را حرام شرعی عنوان کردند و لذا ما به سمت بمب هسته‌ای حرکت نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تولید قدرت و تولید ثروت کرد، گفت: در همین راستا نیز رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم قوی شدن در عرصه‌های مختلف تأکید داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین به آغاز عملیات احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرک پرواز همدان، اشاره کرد و یادآور شد: در انجام این پروژه سرعت عمل بسیار مهم است، به این معنی که هر چه سریع‌تر خانه‌ها ساخته شود و به مردم تحویل داده شوند.

وی با تأکید بر اینکه سرعت انجام این پروژه به همکاری مردم و مسئولان با یکدیگر مرتبط است، خاطرنشان کرد: در همان جلسه نیز از مسئولان خواستم تا با مردم مدارا شود، البته سهمی که متعلق به مردم است اگر پرداخته شود، فعالیت مسئولان نیز سریع‌تر خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha