شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه / امام جمعه عالیشهر گفت: هرکس ایران قوی را می‌خواهد باید به صنعت هسته‌ای اهمیت بدهد، دشمن از این می‌ترسد چرا که کلید پیشرفت‌های علمی در بخش‌های مستعد کشور صنعت هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت روز ملی ازدواج، اظهار داشت: طبق دستور قرآن، وظیفه مردم و مسئولین نظام اسلامی فراهم کردن زمینه ازدواج برای همه زنان و مردان بدون همسر است.

وی افزود: در اسلام ازدواج امری مقدس و مهم است که باید خیلی ساده و در دسترس عموم باشد، اسلام با تجملات در ازدواج مخالف است، ازدواج برای همه سنین امری مقدس و مورد سفارش اسلام بوده حتی کسانی که در سنین بالا به هر دلیلی همسر خود را از دست می‌دهند نیز باید برای ازدواج مجدد تلاش کنند و دیگران هم وظیفه دارند به آنها کمک نمایند.

امام جمعه عالیشهر اظهار کرد: اسلام برای کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند ازدواج دائم داشته باشند، توصیه به ازدواج موقت می‌نماید تا از فواید زیاد ازدواج محروم نشوند و اگر ما به این سفارشات اسلام اهمیت دهیم، بساط گناه و روابط نامشروع نیز جمع می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت هسته‌ای از لحاظ پیشرفت کشور و توانایی در عرصه‌های مختلف فنی، اقتصادی، سلامت و بهداشت و بهتر شدن زندگی مردم خیلی مهم است، گفت: از نظر سیاسی و ارتقاء جایگاه کشور در عرصه‌های بین المللی و نیز از نظر ارتقاء روحیه اعتماد به نفس و خنثی کردن تلاش دشمن برای القاء ناامیدی در روحیه مردم، این صنعت خیلی مهم است.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد یادآور شد: هرکس ایران قوی را می‌خواهد باید به صنعت هسته‌ای اهمیت بدهد، دشمن از این می‌ترسد چرا که کلید پیشرفت‌های علمی در بخش‌های مستعد کشور، صنعت هسته‌ای است، البته علی‌رغم تلاش‌های زیاد ۲۰ ساله، دشمن نتوانسته جلوی پیشرفت‌های مهم صنعت هسته‌ای ما را بگیرد و امروز صنعت هسته‌ای ما بومی شده و به اعتراف دشمنان دیگر قابل سلب کردن از ملت ایران نیست.

وی با اشاره به سفر پنج روزه رئیس جمهور به آمریکای لاتین و کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا گفت: این سفر دستاوردهای مهمی از نظر اقتصادی و سیاسی داشته، که دشمنان ما به خصوص اسرائیل و آمریکا را خشمگین کرده است، دشمنان نیز اعتراف می‌کنند که ایران در حال تبدیل شدن به ابر قدرت در دنیای جدید است.

امام جمعه عالیشهر ابراز کرد: همراهی کشورهای مستقل و ضدآمریکایی دنیا با جمهوری اسلامی باعث شده تا کم کم تحریم‌های آمریکا و غرب بی‌اثر شود و مشکل اقتصادی کشور به حداقل برسد و این است که دشمن ما را به وحشت انداخته است.

وی در ادامه با اشاره برخی مشکلات شهر عالیشهر، یادآور شد: شهر جدید عالیشهر مشکلات فراوانی دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین است، مشکلاتی که توجه مسئولین کشوری را می‌طلبد، مثل فاضلاب و بیمارستان که از توان مسئولین شهری و استانی خارج است، اما متاسفانه مشکلاتی هم که حل آنها در حد توان مسئولین شهری و شهرستانی است به‌خاطر اختلاف میان اعضای شورا با یکدیگر و اعضای شورا با شهردار لاینحل باقی مانده است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد، اظهار کرد: زمان فعلی دوران رکود و تعطیلی عمران شهری است، درآمد نسبتاً بالایی نسبت به شهرهای دیگر داریم اما اجازه هزینه کردن آن به نفع مردم داده نمی‌شود و این مایه تاسف است که باید حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha