یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ط

امام جمعه کاشان، گفت: شهید چمران به عنوان یک استاد بسیجی نشان داد تئوری غرب باطل است و با دین می‌توان پیشرفت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس حکمت ۲۸ نهج البلاغه، بالاترین زهد این است که انسان زاهد باشد ولی مخفی کند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند، زاهدترین مردم کسانی است که حرام انجام ندهد و نسبت به دنیا بی‌رغبت باشد، گفت: این قدر زهد و بی رغبتی به دنیا و حرام، مهم است که امام صادق(ع) فرمودند همانطور که کلید همه بدی‌ها در یک خانه است و کلیدش شراب و دروغ است و همه خوبی‌ها نیز در یک خانه است که کلید آن زهد و بی‌رغبتی به دنیا است.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، یادآور شد: شهید چمران به عنوان یک استاد بسیجی نشان داد تئوری غرب باطل است و با دین می‌توان پیشرفت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، همچنین با گرامی داشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی، با بیان اینکه امام راحل برای محرومیت زدایی سریع در روستاها دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند، اظهار کرد: جهاد سازندگی در دوران جنگ نیز سنگر سازان بی سنگر بودند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه حضرت امام(ره) به جهادگران فرمودند، در کنار جهاد سازندگی و عمران و آبادانی، جهاد نفس هم داشته باشید، یادآور شد: حضرت امام(ره) به کشاورزان فرمودند، جهاد شما این است که کشاورزی خودتان را تقویت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند، بالاترین چیزی که می‌تواند انقلاب به ثمر رسیده را به دنیا صادر کند، تبلیغات صحیح است.

امام جمعه کاشان، بر لزوم عملیاتی نمودن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد مبنی بر تقویت ایمان و امید تأکید کرد و گفت: تمرکز حوزویان، دانشگاهیان، سازمان تبلیغات و دستگاه‌های فرهنگی، هنری باید بر محور ایمان و امید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه برای اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان کاشان نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم، اظهار کرد: قراردادن کلیه فرهنگسراهای شهرداری کاشان به صورت رایگان، فعال نمودن ۱۰۰ پایگاه بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری اداره ارشاد، ورزشگاه‌ها و اردوگاه قمصر با ۸۰ درصد تخفیف از مهمترین تصمیمات روز گذشته ستاد اوقات وفراغت شهرستان کاشان بود.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامی داشت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) با حضرت امیر(ع)، اظهار کرد: درس سادگی ازدواج حضرت زهرا(س) با حضرت امیر(ع) در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر انجام ازدواج آسان بر اساس تأکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جامعه عده‌ای برخلاف فرمایش رهبری، برسخت کردن و انجام تکلف آمیز ازدواج همت ورزیده‌اند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه چشم و هم چشمی و رقابت‌های جاهلانه ازدواج، تاکجا می‌خواهد پیش برود، یادآور شد: باید ازدواج دانشجویی آسان و موفق در جامعه ترویج پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها طبقات خالی منازلشان را برای رفع مشکل ازدواج در اختیار فرزندانشان قرار دهند، اظهار کرد: چه اشکالی دارد عروس خانم در طبقه پایین کنار مادرشوهرش زندگی کند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مبانی دینی اجازه نمی‌دهد بمب اتم بسازیم، خاطرنشان کرد: هراس دشمنان از پیشرفت صنعت هسته‌ای در این است که کلید پیشرفت کشور ما در این صنعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha