شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1092863
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
حدیث روز

حوزه/ نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به جایگاه باورنکردنی مبلّغان دین اشاره کرده‌اند.

خبرگزاری حوزه روایت زیر را از کتاب «مشکاة الأنوار» منتشر می‌کند.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم:

ألا اُحَدِّثُکُم عَن أقوامٍ لَیسوا بِأَنبِیاءَ و لا شُهَداءَ، یَغبِطُهُم یَومَ القِیامَةِ الأَنبِیاءُ وَ الشُّهَداءُ بِمَنازِلِهِم مِنَ اللّه ِ عَلی مَنابِرَ مِن نورٍ؟ قیلَ: مَن هُم یا رَسولَ اللّه؟ قالَ: هُمُ الذَّینَ یُحَبِّبونَ عِبادَ اللّه ِ إلَی اللّه ِ و یُحَبِّبونَ اللّه َ إلی عِبادِهِ . قُلنا: هذا حَبَّبُوا اللّه َ إلی عِبادِهِ ، فَکَیفَ یُحَبِّبونَ عِبادَ اللّه ِإلَی اللّه ِ؟ قالَ: یَأمُرونَهُم بِما یُحِبُّ اللّه ُ ، و یَنهَونَهُم عَمّا یَکرَهُ اللّه ُ ، فَإِذا أطاعوهُم أحَبَّهُمُ اللّه ُ

رسول خدا فرمود : «آیا برای شما از اقوامی بگویم که با آن که پیامبر و یا شهید نبودند، اما در روز قیامت به خاطر مقامی که نزد خداوند دارند و بر روی منبرهایی از نورند، پیامبران و شهیدان به آنان غبطه می خورند؟».

گفته شد: ای رسول خدا! آنان کیان اند؟ فرمود: «آنان کسانی هستند که خدا را در نظر مردم و مردم را در نظر خداوند، محبوب می سازند». گفتیم: این که خداوند را در نظر بندگان محبوب می سازند، روشن است ؛ اما چگونه بندگان خدا را در نظر خداوند، محبوب می سازند؟ فرمود: «آنان را بدانچه خداوند دوست می دارد ، فرمان می دهند و از آنچه خداوند ناپسند می شمارد، نهی شان می کنند. وقتی مردم از آنان اطاعت کنند، خداوند ایشان را دوست خواهد داشت».

مشکاة الأنوار: ۲۴۰/ ۶۹۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha