یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
photo_2023-06-22_02-16-30.jpg

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل نقش بصیرتی و حضور در عرصه‌های جهاد تبیین را از وظایف استادان حوزوی خواهر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته در نشست با استادان و کادر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد که ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به چشم‌انداز ترسیم‌شده برای این نهاد مقدس، حوزه علمیه بانوان باید به عنوان مرجع علمی در مباحث زن و خانواده در سطح جامعه شناخته شود.

وی استادان را رکن اساسی مدارس علمیه خواهران دانست و افزود: این قشر ارزشی، از جایگاه ویژه علمی و معنوی در نزد طلاب برخوردارند بنابراین باید نگاه تربیتی، مادرانه و دلسوزانه به طلاب داشته باشند تا طلبه‌ها به مرحله رشد و بالندگی برسند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: رشد و پیشرفت طلاب بایستی زیر نظر استاد و به‌صورت هدفمند و براساس استعدادشان‌ باشد تا طلبه بعد از فارغ‌التحصیلی با تخصص و قدرت علمی مضاعف در محافل و مراکز علمی و عرصه‌های مختلف تبلیغی فعالیت کند.

حجت‌الاسلام خواسته اظهار کرد: در کنار رشد طلاب، استادان هم باید در همه جوانب علمی، معنوی و تبلیغی به بالندگی و پویایی برسند در غیر اینصورت دچار روزمره‌گی و دلزدگی خواهند شد.

وی ادامه داد: در عرصه جنگ شناختی وظیفه بانوان طلبه بیش از پیش سنگین است و نقش بصیرتی و حضور در عرصه‌های جهاد تبیین از وظایف اصلی استادان و مبلغان خواهر می‌باشد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و استادان و کادر این مجموعه به خوبی نقش خود را در میان طلاب و جامعه عملی کرده‌اند.

جهاد تبیین مأموریت مهم اساتید حوزه خواهران است

جهاد تبیین مأموریت مهم اساتید حوزه خواهران است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha