پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ جلسه هماهنگی برنامه های مهرواره همدل در آذربایجان غربی

حجت الاسلام امامی گفت: توانمندسازی طلاب و روحانیون جوان یکی از مهم ترین وظائف تبلیغات اسلامی است و امروز در بحث خطیب پروری با خلأ مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه هماهنگی «مهرواره همدل» آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: نشست منطقه ای مدیران تبلیغات اسلامی شمالغرب کشور در تبریز با اهداف برگزاری عملیات و برنامه های مشترک منطقه برگزار شد و در این راستا برنامه ریزی ها صورت می گیرد و اگر کسی از عزیزان در این رابطه طرح و برنامه‌ای داشته باشد، ارائه دهد.

وی افزود: یکی از طرح هایی که در نشست مدیران شمالغرب کشور مطرح شد؛ برگزاری نمونه های شبیه برنامه تلویزیونی محفل و حسینیه معلی به زبان ترکی در استان های آذری زبان بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برگزاری نشست منطقه ای شورای هیئات مذهبی شمالغرب کشور که هفته گذشته در در استمرار همان نشست مدیران کل بود که دستاوردهای بسیار عالی را به همراه داشت و هر اندازه هم‌افزایی‌های شهرستان و استانی صورت بگیرد نتایجش در برنامه ها بروز و ظهور خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم دوری از برنامه‌های جزیره‌ای گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات اسلامی اجرای برنامه‌های موفق غدیر است و باید در این راستا از تجربیات موفق مجموعه‌ها استفاده کنیم و حرکت های مردمی را فعال کنیم.

حجت الاسلام امامی با تأکید بر راهبری برنامه‌های مردمی توسط مدیران تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: باید از ساختارها برای حمایت از حرکت های مردمی استفاده کنیم و می شود در ایام غدیر پویش‌های مردمی را راه اندازی کرد و در بین مردم شور و نشاط غدیر را ایجاد کرد.

وی عنوان داشت: خاتم بخشی، طبخ اطعام غدیر، اجرای عقد اخوت و ... از سنت های غدیر است و امسال باید برنامه‌های غدیر به سمت تغذیه فکری مردم جهت دهی شود و ایام ولایت و امامت بهترین فرصت برای پرداختن به مسئله سیاست اسلامی و اسلام سیاسی است و در ماه محرم هم می توان ادامه داد و مردم چون سیاست غدیر را مهم قلمداد نکردند کربلا اتفاق افتاد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که دشمن امروز تلاش می‌کند دین و دیانت را در برابر پیشرفت قرار بدهد، گفت: دشمن تلاش می‌کند به مردم القا کند که دین مانع پیشرفت است و باید به مردم تبیین شود که انقلاب اسلامی با دیانت توانست در برابر استکبار ایستادگی کند و لذا باید امید و ایمان مردم در برنامه ها تقویت شود و ما به عنوان نیروهای تبلیغات اسلامی، باید رفتارهایمان نیز تایید کننده این رسالتمان باشد.

وی افزود: باید تبیین گر مواضع نهضت اسلامی باشیم و لازم است برای نیاز جامعه جوان و نوجوان برنامه و محتوا تولید کنیم و از جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند حمایت کنیم و توانمندسازی طلاب و روحانیون جوان یکی از مهم ترین وظائف تبلیغات اسلامی است و امروز در بحث خطیب پروری با خلأ مواجه هستیم.

حجت الاسلام امامی در ادامه به مهرواره همدل اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه تبلیغات اسلامی نشر خوبی هاست و این مهرواره فقط یک رویداد نیست و لذا لازم است؛ ضمن شناخت خوبی‌ها و شناساندن آن به مردم به فکر تربیت چنین افراد نیز باشیم و به این بیاندیشیم که با کدام مکتبی می توان چنین افرادی را تربیت کرد و ما از امام حسین علیه السلام یاد گرفته ایم که از لشکر دشمن هم می توان حرّها ایجاد کرد و باید موانع خوب دیدن و امیدوار زیستن در جامعه شناسایی و برچیده شود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha