شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جلسه  روحانیون ارومیه  و فعالین فرهنگی با قائم مقام بنیاد هدایت

حوزه/ قائم مقام بنیاد هدایت گفت: باید جامعه ما بر اساس جامعه پردازی نوین اسلامی که جریان ولایت الهی در آن بر پایه سه پیوند خانواده، اخوت و همسایگی است، ایجاد شود و مسجد، محور حضور و تجمع مومنین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت، عصر شنبه در جمع فعالین فرهنگی و کنشگران مهرواره همدل که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ترسیم چشم انداز و افق حرکت انقلاب اسلامی که قرار است به همت جوانان این مرز و بوم عملیاتی شود، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مطرح می‌کنند و در سال ۹۸ جریان حلقه‌های میانی را در تحقق این چشم انداز مطرح کرده و بیان می‌کنند که جریان‌های حلقه‌های میانی مجموعه‌های مردمی هستند که صحنه عملیاتی شان را می‌شناسند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دومین شاخصه حلقه‌های میانی را "شناخت ظرفیت‌ها و نقاط قابل تکیه" عنوان می‌کنند و انقلاب اسلامی ظرفیت‌های عظیمی را خلق کرده که متاسفانه گاهی از این فرصت‌ها استفاده کافی نشده، در مهرواره بانور سال گذشته که همزمان با اغتشاشات برگزار شد، ۳۵ هزار بانوی مسجدی در آن شرکت و مسایل خانواده و جمعیت را پیکیری و حل کردند که حق مطلب این ظرفیت بزرگ روایت نشده است.

قائم مقام بنیاد هدایت، داشتن راهکار عملی را سومین شاخصه حلقه‌های میانی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، چهارمین شاخصه حلقه‌های میانی را جهت گیری تمدنی عنوان کردند و لذا امروز باید نگاه جریان‌های مردمی تمدنی باشد و حرکت خود را در افق تمدنی ببینند و در دل این فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، انسانی تربیت شود که تمدن اسلامی را اقامه کند.

وی تصریح کرد: ویژگی‌های تمدن اسلامی و وجه تمایز آن با تمدن لیبرال که دارای مبانی، تکنولوژی، نرم افزار و نظامات مختلف است و برای ده‌ها سال آینده هم برنامه دارد، داشتن معنویت، سبک زندگی سالم دینی و حکمرانی الهی است و در غرب این سه شاخصه وجود ندارد و اساس آن بر اساس مادی گرایی و چرخه سود است.

حجت الاسلام غلامی عنوان کرد: نباید در الگوی اداره کشور با نگاه تمدنی از مبانی و نظامات غربی استفاده شود و اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی بسازیم، باید مبتنی بر نظامات اسلامی باشد و لذا غدیر، امامت و ولایت نسخه اسلامی است که الگوی حکمرانی الهی در آن بیان شده است.

وی گفت: نسخه سعادت و الگوی تمدن اسلامی باید مبتنی بر غدیر باشد که در دل آن نظامی شکل بگیرد و امت حول و محور امام پای کار بیایند و مسئولیت اجتماعی مردم شکل بگیرد.

قائم مقام بنیاد هدایت تصریح کرد: اینکه در اغتشاشات شاهد بودیم نوک حمله دشمن به جایگاه ولایت فقیه است به دلیل ضربه‌ای است که دشمنان انقلاب از ولایت فقیه خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حکومت و تمدن اسلامی را بر اساس نظریه ولایت راه اندازی کرد و مردم پای کار آمدند و این مردم بودند که در عصر لیبرال دموکراسی که اساس آن بر سود است، از انقلاب خود دفاع کردند.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که باید حوزه و دانشگاه نظریات تمدن اسلامی را تولید و عملیاتی کنند، یادآور شد: باید تربیت‌های ما به سمت ساخت جامعه اسلامی پیش برود و امروز مدل تربیت، بانکداری، بهداشت و درمان و بیمه، نیاز به اسلامی سازی دارد و افرادی این نظامات را بر اساس نظریه ولایت فقیه تولید کنند.

قائم مقام بنیاد هدایت اظهار کرد: جامعه بر اساس جامعه پردازی نوین اسلامی که جریان ولایت الهی در آن بر پایه سه پیوند خانواده، اخوت و همسایگی است، ایجاد شود و مسجد، محور حضور و تجمع مومنین باشد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha