پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر / سومین همایش جشن کرامت و تقدیر از کنشگران فعال در مقابل با آسیب اجتماعی (اعتیاد)

حوزه/ در سومین جشن کرامت که به همت کانون، گروه تبلیغی و پایگاه تخصصی بصائر برگزار شد، بر این مساله تأکید شد که طلاب جهادی در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با اعتیاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، برای سومین سال متوالی این برنامه با موضوع تکریم و تقدیر از معتادان بهبود یافته و رها شده از بند اعتیاد و فعالان عرصه پیشگیری، درمان و صیانت از آسیب های اجتماعی در مرکز فرهنگی نور قم برگزار شد.

این مراسم پس از استماع آیات شریفی از قرآن کریم و یادی از امام و شهدا با قیام و قرائت سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس دو تن از رهاشدگان از بند اعتیاد به بیان تجربیات خود از دوران تاریک مصرف مواد مخدر، آشنایی و ارتباط با هیئت احرار الحسین(ع) و بیان شیرینی ها و لذت های پاکی و دوستی با خدا و اهل بیت (ع) پرداختند.

دکتر علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم نکات قابل تامل و ارزنده ای پیرامون پیشگیری، درمان و صیانت از آسیب های اجتماعی بیان کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از فعالیت های کانون بصائر از این مجموعه جهت همکاری و فعالیت در مدارس و مراکز آموزشی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام امیر لواسانی نیز در ادامه به شرح فعالیت های کانون تخصصی بصائر و بیان فرصت ها و تهدید های این عرصه پرداخت و باتوجه به حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، در این جلسه، درخواست و مطالباتی را در این زمینه از خانه ملت مطرح کرد که از آن جمله می توان به لزوم تدوین قوانین و مقررات جامع پیرامون پیشگیری و درمان و صیانت از آسیب های اجتماعی با محوریت دین و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، همچنین الزام مراکز ترک اعتیاد به تعیین مدیران فرهنگی و دعوت از طلاب، تخصیص اعتبار جهت برنامه‌های صیانت از معتادان بهبود یافته و خانواده هایشان و نیز راه‌اندازی وتوسعه هیئت احرار الحسین(ع) در شهر های مختلف کشور اشاره کرد.

در ادامه امیرآبادی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های بصائر، اعتیاد را یکی از مهمترین شبیخون های فرهنگی دانست و گفت: برخی از مواد مخدر، ویژه جامعه ایران و جوان ایرانی ساخته و توزیع می شود.

خاطرنشان می شود: در بخش دیگری از این برنامه از کتاب جشن کرامت رونمایی شد که این اثر در واقع روایتی داستانی از فعالیت های کانون بصائر و دومین جشن پاکی کرامت است، ضمن آن که در پایان مراسم از فعالان این عرصه، خیرین، مبلغین و معتادان بهبود یافته تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha