یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت مساجد استان

حوزه/ آیین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت مساجد استان قم با حضور مسئولین استان قم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت مساجد استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد، برخی مسئولین استان، ائمه جماعات،فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و با مشارکت سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و سازمان کانون فرهنگی هنری استان در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

سردار محمدرضا موحد نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت دو هدف را دنبال می کنیم افزود:حرف اول ما جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، حفظ آنها در مسجد و تربیت مسجدی است.
فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: نکته مهم دیگر کنار هم قرار گرفتن همه ی دستگاه ها در بحث اوقات فراغت است که ان شاءالله با هم افزایی و هماهنگی و استفاده از همه ی ظرفیت های استان بتوانیم اوقات فراغت پرباری را در مساجد برای جوانان ونوجوانان رقم بزنیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در این مراسم با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اوقات فراغت گفت: نکته محوری اوقات فراغت تربیت نسل جدید انقلاب با محوریت مسجد است .
مقیمی تصریح کرد: امیدواریم با هم افزایی دستگاه های متولی اوقات فراغت بتوانیم با تربیت نسل جدید در مسجد علمداران آینده انقلاب را تحویل جامعه دهیم.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری نیز در این جلسه با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر اهمیت و ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: همه برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امسال در مساجد متمرکز است.
وی افزود:همچنین آموزش و پرورش استان متقبل شده همه اردوگاه های در اختیار را به شکل رایگان در اختیار ستاد قرار دهد همچنین حیاط مدارس را نیز در اختیار مساجد قرار دهد، ضمن آن که بیش از یکصد سالن آموزش و پرورش هفته ای یک سالن در اختیار کانون ها قرار گیرد و با سامانه ۱۳۷ شهرداری و دیگر ارگان ها در بحث اطلاع رسانی هماهنگی لازم صورت گرفته تا به یاری خدای متعال، تبلیغات به شکل متمرکز و هماهنگ و مؤثر انجام شود.

حجت الاسلام صیدلو مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان قم با تاکید بر اینکه امسال در بحث اوقات فراغت هم افزایی بین سازمان‌های استان ایجاد شده است، گفت: هدف اول ما این است که امسال حدودا ۴۰۰ مسجد میزبان طرح‌های فرهنگی، اعتقادی، ورزشی و هنری هستند.

صیدلو افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۵ هزار نفر در رده‌های سنی کودک و نوجوان در طرح اوقات فراغت شرکت کنند.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استات قم ادامه داد: هدف ما جذب حداکثری بویژه جذب جدید جوانان ونوجوانان به مسجد و تثبیت آنان در مسجد است که باید با یک راهبری و هندسه مشخص پیش رفت.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم منشور اوقات فراغت مساجد استان قم رونمایی و به امضاء فرمانده سپاه استان قم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha