شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هتاک

حوزه/ کبار علمای بحرین تجاوز به قرآن کریم و هتک حرمت آن در "سوئد" و حمایت دولت سوئد را از این حمله آشکار و هتک فجیع حرمت کتاب خداوند متعال محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کبار علمای بحرین تجاوز به قرآن کریم و هتک حرمت آن در "سوئد" و حمایت دولت سوئد را از این حمله آشکار و هتک فجیع حرمت کتاب خداوند متعال محکوم کردند.

علمای بحرین در بیانیه ای مشترک گفتند: هرگز از این سوء استفاده نمی توان به این نتیجه رسید که این اقدام در چارچوب آزادی و در چارچوب تضاد و تقابل دولت ها است؛ زیرا قرآن نماینده کشور خاصی نیست، اما این اقدام یک تجاوز آشکار، یک تجاوز زشت و یک هتک حرمت خطرناک خارج از تمام چارچوب های درگیری و تقابل است.

آنها افزودند: این تهاجم بیانگر میزان سقوط اخلاقی و ارزشی است که فرهنگِ غربِ مدعی تمدن به آن رسیده است و از هر آنچه مربوط به آن به جز صنعت خالی است.

علمای بحرین از ملت اسلامی و دولت های آن خواستند که در قبال این هتک حرمت های مکرر موضع روشن و محکمی داشته باشند و در حفظ مقدسات از جمله کتاب خداوند متعال موضع آشکاری داشته باشند و تاکید کردند که کشورهای اسلامی به رابطه با دولتی که مکرراً نقض مقدسات مسلمانان را تسهیل و حمایت می کند، نیازی ندارند.

و تاکید کردند که این گونه تخلفات آشکار نه از ارزش قرآن مجید می کاهد و نه از اهمیت آن در دل پیروان آن در سراسر جهان می کاهد، بلکه موجب افزایش تقرب مردم به قرآن، معرفت و دلبستگی به آن می شود و به این توطئه ها توجهی نمی شود.

این بیانیه توسط آیت الله سید عبد الله غریفی، شیخ محمد صالح الربیعی، شیخ محمود العالی، شیخ محمد صنقور و شیخ علی الصددی امضا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha