یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عرفانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: لازم است با یک حرکت و خیزش جدی برای انجام هرچه بهتر رسالتی که بر دوش داریم گام برداریم و فراگیری زبان‌های خارجی را از اولویت‌های کار خویش قرار بدهیم و نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ اهتمام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی عصر امروز در بازدید از مرکز زبان حوزه علمیه قزوین، مرکز مشاوره و دیدار با اساتید و مسئولین این دو مرکز، اظهار داشت: حوزه علمیه استان قزوین با عزمی جدی و با حمایت شایسته و ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان قزوین تا مدیریت حوزه و مدیران مدارس پیگیر برنامه آموزش زبان است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، خاطرنشان کرد: باید پشتوانه ترغیب و تشویق را برای ورود طلاب به یادگیری زبان‌های گوناگون دنیا ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، تصریح کرد: زبان فرهنگ دین، باید به سراسر جهان منتقل شود و لازمه این اقدام، فراگیری زبان‌های بین‌المللی است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: لازم است با یک حرکت و خیزش جدی برای انجام هرچه بهتر رسالتی که بر دوش داریم گام برداریم و فراگیری زبان‌های خارجی را از اولویت‌های کار خویش قرار بدهیم و نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: با تبلیغ معارف زمینه نشر و ترویج آن را در سراسر دنیا فراهم خواهیم کرد، البته این مهم بدون آگاهی به زبان‌های دنیا میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه را به ترویج و تبلیغ دستورات اسلامی دعوت می‌کردند و بر یادگیری زبان‌های مختلف تأکید داشتند تا بتوانند به سایر کشورها معارف اسلامی را عرضه کنند.

وی اظهار کرد: از آنجا که ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام و مأمن و ملجا همه مشتاقان، علاقمندان و ارادتمندان به دین اسلام است، بنابراین باید روحانیون و حوزویان به یاد گیری زبان دیگر کشورها بپردازند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروزه زبان به‌عنوان یکی از مهمترین ابزار ارتباطی جوامع به شمار می‌رود و ابزاری برای مبادله اجتماعی است.

لزوم فراگیری زبان‌های خارجی توسط طلاب

مدیر حوزه علمیه استان قزوین همچنین ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، بیان کرد: در طول تاریخ انسان‌ها امتحانات زیادی را نزد خداوند داده‌اند اما ذبح فرزند سخت‌ترین امتحانی بود که ابراهیم خلیل‌الله از آن سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: هدف از امتحان الهی، رشد روح انسان و رسیدن به کمال است، از این‌ رو هرچه انسان در مقابل مشکلات صبور و شکیبا باشد، بهتر می‌تواند از سختی‌ها عبور کند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: هرساله مسلمان از تمامی نقاط جهان برای نشان دادن اوج ارادت و بندگی به خداوند متعال از تمام امور دنیوی خود گذشته و خالصانه بندگی خود را نشان می‌دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha