شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
محمد مهدی نوری

حوزه/ عضو هیئت داوران سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم ضمن تشریح معیارهای انتخاب آثار راه‌یافته به این رویداد هنری، گفت: قم به موازات تهران بهترین تصویرگران را دارد و به هیچ وجه نمی‌توانید این نمایشگاه باکیفیت را در شهرهایی مثل اصفهان و شیراز و مشهد ببینید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد مهدی نوری در خصوص معیارهای ارزیابی آثار راه‌یافته به سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم، اظهار کرد: در انتخاب آثار به «تکنیک» و «محتوا» توجه ویژه شد، آثاری که علاوه بر دارا بودن رنگ و فضاسازی و ترکیب‌بندی، مضامین ایرانی و اسلامی داشتند به جشنواره راه یافتند و از انتخاب آثار با نگاه غربی پرهیز شد.


وی در خصوص اینکه چرا بیشتر آثار راه‌یافته به بخش نمایشگاه را تصویرگری کودک تشکیل می‌دهد، گفت: اگر شما وارد دنیای تصویرسازی برای جراید شوید، از هر صد تصویرگر شاید دو نفر برای نوجوان کار کنند، در کل کشور کمتر تصویرگری سراغ کارهای نوجوان می‌رود چراکه باید طراحی قوی‌تری داشته باشد و در مجموع تعداد کسانی که در حوزه تصویرگری نوجوان و جوان کار می‌کنند، بسیار کم هستند.


عضو هیئت داوران سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم در خصوص سطح آثار راه‌یافته به بخش نمایشگاه جشنواره، عنوان کرد: کیفیت سطح آثار دوره به دوره تقویت شده است، بنده از دوره‌های نخست این رویداد هم حضور داشتم و در هر دوره شاهد آثار باکیفیت‌تری از ادوار پیشین هستیم.


نوری با تأکید بر اینکه قم به موازات تهران بهترین تصویرگران را دارد، تصریح کرد: شما به هیچ وجه نمی‌توانید این نمایشگاه را در شهرهایی مثل اصفهان و شیراز و مشهد ببینید، هم هنرمندان قم بسیار خلاق هستند، هم وجود ناشران کودک و نوجوان جایگاه تصویرگری را در این شهر ممتاز کرده است.


وی به انتشار مجلات کودک و نوجوان از سال ۱۳۶۹ در قم اشاره کرد و گفت: در آن دوران بیشتر مجلات با آثار تصویرگران تهرانی منتشر می‌شد اما بعدها با برگزاری دوره‌های آموزشی، تصویرگران زیادی در قم تربیت شدند که امروز سطح آثار تولیدی آنها به مراتب باکیفیت است و با تهران رقابت می‌کند.


عضو هیئت داوران سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم ادامه داد: وقتی اساتید مطرح تهران در قم حاضر می‌شوند و آثار تصویرگران قمی را نگاه می‌کنند، اذعان دارند به اینکه ما همین‌ها را می‌خواستیم تدریس کنیم و این نشان می‌دهد آثار تولیدی در قم کیفیت مطلوبی دارد.


نوری همچنین در خصوص اینکه چرا بخشی از برگزیدگان دوره‌های قبلی در این رویداد حضور ندارد، گفت: بسیاری از برگزیدگان دوره‌های پیشین در تهران کار می‌کنند و در حال حاضر هم شرکت‌کنندگان آثار باکیفیتی ارسال کردند و نمایشگاه به شکل مطلوبی برپا شده و خلائی به لحاظ کیفی وجود ندارد.

خبرنگار: بهزاد محمدباقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha