یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ شادپیمایی مردم قم در روز عید غدیر خم

حوزه/همزمان با عید سعید غدیر خم، کاروان غدیر تا ظهور عصر جمعه با حضور اقشار مختلف‌ مردم به‌ویژه زائران و ارادتمندان اهل بیت(ع) از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این شادپیمایی باشکوه و معنوی که با شعار ایمان به غدیر و ایمان به ظهور انجام شد، جمع زیادی از مردم در حالیکه پرچم‌های رنگارنگ منقش به اسم یاعلی و اسامی متبرک اهل بیت را در دست داشتند، سالروز آغاز امامت نخستین پیشوای شیعیان را جشن گرفتند.

شاعران و مداحان آیینی با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی و طبال ها با نواختن طبل، در این روز مبارک و فرخنده، فضای شاد و عطرآگینی را در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) ایجاد کردند.

اجرای سرود از سوی نوجوانان، همچنین قرائت خطبه غدیر توسط طلبه‌های سادات از جلوه‌های ویژه این آیین بود.

ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی با حضور منسجم در این آیین جلوه‌ای حماسی، زیبا و کم‌نظیر را به منصه ظهور گذاشتند.

گروهی از سادات و خادمان حرم حضرت معصومه‌ (س) و مسجد مقدس جمکران در صفوفی منظم و با لباس‌ها و حمایل‌های متحدالشکل و حمل اسپندان، کاروان ظهور را تا میعادگاه عاشقان همراهی کردند.

حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) از دیگر کشورها گوشه‌ای از وحدت و یکپارچگی اُمت اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور را به جهانیان نشان داد.

در مسیر حرکت کاروان، موکب‌های بسیاری برپا شده بود که با توزیع شیرینی و شربت و ارائه محصول‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی از مردم پذیرایی می‌کردند.

شرکت کنندگان کاروان غدیر تا ظهور با ورود به مسجد مقدس جمکران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت این مکان مقدس اقامه کردند و در ادامه عهدنامه بیعت با حضرت ولی عصر(عج) توسط حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی قرائت شد.

شعر خوانی احمد علوی، مداحی سید حسن گل ختمی و قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای حجت الاسلام حسین آبادی از دیگر بخش های جشن عید غدیر در مسجد مقدس جمکران بود.

حرکت کاروان غدیر تا ظهور از برنامه‌های ۱۵ روز شادی بود که از عید قربان آغاز شده و تا بیست‌وپنجم ذی‌الحجه و روز مباهله ادامه پیدا می‌کند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha