شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آنچه که در خصوص تأمین اجتماعی انتظار می رود این است که جامعه هدف آن در بیماری ها جز درد خود بیماری نگرانی دیگری نداشته باشند، گفت: برای انسانی که کمبود دارد، زندگی روزمره اش نیز مشکل است که اداره کند، اگر مسائل بیماری بر او اضافه شود بسیار مشکل و سخت می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز یکشنبه (۲۵ تیرماه) در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل تامین اجتماعی استان، اظهار کرد: انسان خلقتا دو نوع نیاز دارد، یکی نیازهای جسمانی انسان است که با سایر حیوانات مشترک است و یکی هم نیازهای روحی و معنوی انسان است، و گاه می شود که این دو با هم در مقابل همدیگر قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: یک کارگر از صبح تا شب کار کرده است و اجرتش را گرفته به سمت خانه می رود که نیازهای روزمره اش را به وسیله اجرت برآورده کند، در بین راه به انسان نیازمند یا مریض، یا ضعیف که برخورد می کند، اینجا هم نیازهای زندگی خودش مطرح است و هم نیاز روحی او، که وجدانش اجازه نمی دهد بی تفاوت رد شود، بخشی از اجرت خودش را به مستمند، ضعیف، مرض اختصاص می دهد.

وی افزود: انسان در شرایط سخت است که آزمایش می شود، و الا اگر فراوانی باشد و رفاه، خیلی مشخص نیست که کدام راه را انتخاب می کند، خانواده امام علی (علیه السلام) است که یک نان، روزش را هم که روزه بودند، دربِ خانه را کسی می زند؛ فقیری است، از خود می گذرند وآن را به فقیر می دهند، شب دیگر از خود می گذرند و آن را به اسیر می دهند، شب دیگر از خود می گذرند و آن را به یتیم می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: امروز هم در سطح بین المللی و جهان مشاهده می کنید که عده ای برای نجات انسان ها از جانشان می گذرند، دیگر این امتیاز ندارد کسی که جانش می گذرد، امتیازی ندارد چون چه می شود به او داد؟ هرچه هست آنچه که عند الله است.

وی در ادامه افزود: آنچه از آن به شغل تعبیر می کنیم و شما در این سازمان اجراء می کنید، و برای برداشتن بارِ گران از بخشی از جامعه؛ انسان هایی که به هر حال نیازها شدید، کمبود هست و کمک می طلبد، حال چه از نظر اصل زندگی و چه از نظر مریضی و بیمار شما کمک حال آنها هستید.

امام جمعه بیرجند در ادامه یادآور شد: برای انسانی که کمبود دارد، زندگی روزمره اش را مشکل است که اداره کند اگر مسائل بیماری بر او اضافه شود بسیار مشکل سخت می شود، اما توصیه بر این است که ما به جایی برسیم که در خدمات به بیمار بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که بیمار مشکلش فقط بیماری او باشد نه سختی های درمان و خرج های اضافی آن.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: این تصدی این نوع امور انسانی را ما شغل نمی گوییم، فرصت می گوییم، خداوند به شما چنین فرصتی داده است که به هر حال بشر هرکس که هست، نیاز طبیعی به طبیعت دارد، شما فرض بفرمایید لقمان حکیم است وقتی از مادر متولد می شود پیش از آنکه حکیم باشد، نیاز به غذا و لباس و پوشش و مسکن دارد، بعد که این ها تامین شد فرصت پیدا می کند برای تفکر و خودسازی و پرستش حق و بعد لقمان حکیم می شود، ولی اگر در این مشکلات بماند، هرگز فرصت به او داده نمی شود که حکیم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جایگاه تامین اجتماعی در نزد جامعه بسیار اهمیت دارد چه در خدمات مادی و شرایط دیگری که فراهم می کند که انسان ها ساعتی هم از نیازهای روزمره فارغ شوند و بتوانند فکر کنند و به خود برگردند و از جهت عقلانی و وجدانی و فطری ارزش هایشان را حفظ کنند، چون نیاز انسان را کوچک می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در پای این انقلاب خوشه چینی می کنیم، شما هم فرصت خدمت به مردم دارید، آیت الله لنکرانی یک جمله گفت که مکتوب هم هست:«من به عنوان کسی که ۵۰ سال صاحب نظر در امر دین(۳۰ سال قبل آن هم تحصیل کرده) می گویم مستحبات و نوافل همه به جای خودش خوب است ولی اگر به فتوای من همه را ترک کنید و مشکل مردم را حل کنید، (پایش را هم امضاء کرد) اگر فردای قیامت از شما پرسیدند بگویید فاضل لنکرانی اینطور گفته است».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha