چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مراسم امام حسین

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه باید علاوه بر اخلاق و دین ظاهری، مسائل باطنی را نیز رعایت کنیم، گفت: برخی از مردم اخلاق ظاهری و دین ظاهری را رعایت کرده و هر آنچه که از دین باب میل است را انتخاب می‌کنند و لذا به همین دلیل درصد دیندارهایی که پای دین اسلام ایستاده‌اند به مراتب کمتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام مهدی قشقایی صبح امروز در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان که به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزارشد، پیرامون موضوع دینداری مباحثی را مطرح و اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه بیش از ملک، نیاز به ملکوت است و ملک نمی‌تواند مشکلات بشر را برطرف کند.

وی با بیان اینکه، هنگامی در عرصه ملکوت، دستمان خالی باشد نمی‌توانیم مشکلی را برطرف سازیم، افزود: ملکوت در واقع ارتباط مستقیم با نفس است که شامل تهذیب رفتار نمی‌شود و در واقع ملکوت به اخلاق رفتاری نیست، بلکه یک کار درونی و نفسانی است.

این استاد حوزه علمیه، به پنج محور رفتار انسان‌ها در رابطه با دین که شامل دین گریزی، دین ستیزی، دین گزینشی، دین حداقلی و دین حداکثری می‌شود، اشاره کرد و گفت: کسانی که روبروی امام حسین (ع) ایستادند از جمله دین حداقلی‌ها بودند و کسانی که دین حداکثری را انتخاب کرده، کسانی هستند که از ابتدا تا انتها دین را پذیرفته و به آن عمل می‌کنند.

حجت الاسلام قشقایی با بیان اینکه باید علاوه بر اخلاق و دین ظاهری، مسائل باطنی را نیز رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: برخی از مردم اخلاق ظاهری و دین ظاهری را رعایت کرده و هر آنچه که از دین باب میل است را انتخاب می‌کنند و لذا به همین دلیل درصد دیندارهایی که پای دین اسلام ایستاده‌اند به مراتب کمتر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha