دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست تخصصی زیست عفیفانه

حوزه/ دو مبلّغ بین الملل جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در نشست تخصصی زیست عفیفانه که در تهران برگزار شد، به تبیین موضوع حجاب و عفاف و رویکرد غرب نسبت به این مسئله پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، نشست تخصصی مطالبه گری از غرب و زیست عفیفانه بانوان مسلمان ایرانی و غربی با موضوع «شمیم پاکی» با حضور مبلغان بین الملل جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها در تهران برگزار شد.

در این جلسه، خانم دکتر رکن آبادی، مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی اهل بیت، خانم دکتر طاهری، استاد حوزه و مبلغان فعال بین الملل جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها خانم آمنه حسین آوا از جمهوری آذربایجان و خانم هانیه ترکیان از کشور ایتالیا حضور داشتند.

خانم حسین آوا در این نشست، به تبیین وضعیت دین درکشور آذربایجان، ویژگی‌های دین سکولار و محدودیت‌های مسلمانان و پوشش خانم‌ها پرداخت و درباره وضعیت این کشور، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی نبود، روزگار زنان ایران مانند زنان آذربایجان بود و باید برای حجاب می‌جنگیدند.

این طلبه و مبلّغ بین الملل جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: با اینکه مردم جمهوری آذربایجان مسلمان و شیعه هستند اما حکومت، فعالیت شیعیان را محدود کرده و آذربایجان کشوری سکولار است.

حسین آوا همچنین گفت: ما مدیون شهدای انقلاب اسلامی ایران هستیم، چرا که اگر خون آن‌ها نبود، ما با انقلاب اسلامی آشنا نمی‌شدیم.

وی تصریح کرد: زن مسلمان اگر حجاب نداشته باشد، نمی‌تواند متحول شود و هر کس که می‌خواهد متحول شود باید حجاب داشته باشد.

این طلبه و مبلّغ بین الملل جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان به بیان خاطرات خود در پذیرش اسلام حقیقی پرداخت.

خانم هانیه ترکیان نیز از فعالان فرهنگی شیعه ایتالیا، درباره اهمیت حجاب اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف جزئی از نظام جمهوری اسلامی است و اگر این مسئله به فراموشی سپرده شود، کل نظام به خطر می‌افتد.

این مبلّغ بین الملل جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: من در ایتالیا بزرگ شدم و اکنون آن‌جا زندگی می‌کنم. در ایتالیا نسبت به بقیه کشورهای اروپایی در مورد حجاب مسلمانان مشکل کمتری وجود دارد.

این بانوی ایتالیایی با بیان اینکه در اغلب کشورهای دنیا درباره پوشش قوانینی وجود دارد، افزود: در مدارس و دانشگاه‌ها و یا دادگستری کشور ایتالیا نمی‌توانید هر پوششی داشته باشید. بنابراین در ایران که کشوری با هویت اسلامی است، طبیعی است که پوشش بر اساس هویت ایرانی و اسلامی باشد.

ترکیان درباره تدابیر غرب برای تقویت هویت خود و اینکه اروپا در تلاش است که از فرهنگ آمریکایی فاصله گرفته و به فرهنگ اصیل اروپایی برگردد، اظهار داشت: در کشورهای غربی، مردم تحت تأثیر فرهنگ سازیِ آمریکا و انگلیس قرار گرفته اند.

وی افزود: در اروپا جریان‌های هویت‌گرا فعالیت می‌کنند و سعی دارند تأثیر منفی فرهنگ آمریکایی را دور کرده و فرهنگ اصیل اروپایی را بازتولید کنند.

این مبلّغ بین الملل تصریح کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که باید هویت خود را تقویت کنند. اتفاقی که در اروپا افتاده، این است که اول از فرهنگ اصیل خود دور شدند و بعد به دام آمریکا افتادند و درگیر قواعد آمریکایی شدند.

این مبلغ فعال با اشاره به این نکته که هیچ وقت باحجاب بودن ایشان در ایتالیا مانع انجام فعالیت‌های اجتماعی اش نشده و حتی باعث شده خیلی از مردم عادی احترام بیشتری به ایشان بگذارند، عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت ایران وابسته به ارزش‌های اسلامی باشد. دولت تأکید زیادی برای حل مسائل اقتصادی دارد، اما مسائل اقتصادی مهم‌تر از مسائل فرهنگی از جمله حجاب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha