دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مجالس مذهبی در استان بوشهر روحانی محور است، گفت: ارتباط روحانیون با مردم بسیار مهم است و روحانیون بایستی ارتباط تنگاتنگی با جامعه داشته باشند و با مردم گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در نشست شورای عالی روحانیت استان بوشهر، با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: منظومه امام حسین(ع) یک فرصت و گنج است، اوج رستگاری انسان در آخرت این است که اهل بهشت باشد و در بهشت که طبقات مختلف دارد، همراه با اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید در دنیا رستگار و در آخرت سرافراز و همراه اهل بیت(ع) شوید، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشید، لذا اشک نشان تسلیم قلب است و اگر مبلغی کاری کند که قلب جامعه تسلیم امام حسین(ع) شود، جایگاه بسیار رفیعی را نزد خداوند خواهد داشت.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر همواره کوشش شده طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل شود و یک الگو برای کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه حوزه‌های علمیه به امر تبلیغ، اظهار کرد: در رابطه با مسائل تبلیغ و اهداف تبلیغ، هم در مدل، هم جامعه مخاطب و همچنین فرد مبلّغ باید کار بیشتر صورت گیرد، هر چند کارهایی صورت گرفته اما کافی نیست، چراکه دشمن شبانه روز در حال تلاش است و در بعضی از موارد به خانه‌ها نیز نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه کار برای تبلیغ بسیار سخت شده و دشمن به صورت ۲۴ ساعته به جوانان ما هجمه وارد می‌کند، تصریح کرد: رو باید بتوانیم از فرصت فضای مجازی و هم فضای حقیقی استفاده کنیم، به‌ویژه در فضای مجازی وقت کافی گذاشته شود، وظیفه ما باید ابلاغ مبین است، بدین معنا که پیام به دل بنشیند و روشنگری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به اهمیت توجه به مساجد، خاطرنشان کرد: بسط دادن نماز در مساجد، مسئله مهمی است و بایستی فرهنگ نماز خواندن در مساجد در جامعه نهادینه شود، متأسفانه در برخی جاها نماز نخواندن در مسجد و روحانی نداشتن در مسجد، در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تأکید بر لزوم آباد کردن مساجد از طریق حضور جمعیت و داشتن برنامه‌های متنوع، گفت: باید روی حضور نوجوانان و جوانان در مساجد کار کرد، این یک کار راهبردی و استراتژیک از سوی مسئولین تلفی شود و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجالس مذهبی در استان بوشهر روحانی محور است، یادآور شد: ارتباط روحانیون با مردم بسیار مهم است و روحانیون بایستی ارتباط تنگاتنگی با جامعه داشته باشند و با مردم گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha