سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1100550
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
خنداب

حوزه/ یکی از ائمه جمعه استان مرکزی گفت: امام حسین (ع) درباره شخصیت حضرت علی اکبر (ع) فرمودند: او شبیه‌ترین مردم به پیامبر(ص) است و این کلام کوتاه نشان می‌دهد ایشان شخصیتی دارد که می‌تواند الگو برای جوانان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، عصر امروز در نشست اخلاقی که به مناسبت ماه عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب اظهار داشت: امام حسین (ع) درباره شخصیت حضرت علی اکبر (ع) فرمودند: او شبیه‌ترین مردم به پیامبر(ص) است و این کلام کوتاه نشان می‌دهد ایشان شخصیتی دارد که می‌تواند الگو برای جوانان قرار گیرد.

وی گفت: از جمله ویژگی‌هایی که ایشان را شبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) کرده عبارت از: شجاعت، صبر، عطوفت، مردم داری، رزم آوری و سایر فضائل اخلاقی و همچنین شیوه سخن گفتن ایشان که شبیه به پیامبر(ص) بوده است.

حجت الاسلام صفاهانی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) علاقه زیادی به خلوت با خدای خود و پرداختن به راز و نیاز و گفت‌وگو با خالق هستی داشتند و در زندگی آسان گیر، ملایم بودند، هرگز از کسی عیب جویی نمی کردند و از مدح نابجا دوری می‌کردند و از هیچ کس توقع و انتظاری نداشتند.

وی تصریح کرد: در بخشی از کتاب وسائل‌الشیعه که مرحوم شیخ حر عاملی آن را جمع‌آوری کرده آمده است که پیامبر(ص) فرمودند: فردی که از همه به من شبیه‌تر است، هشت ویژگی دارد، اخلاق او از همه نیکوتر است، تواضع او از همه بیشتر است، به دوستان از همه بامحبت‌تر است، محبت او به پدر و مادر از همه بیشتر است، از همه حق‌پذیرتر است، زمانی که ناراحت می‌شود بیشتر از باقی افراد خشم خود را کنترل می‌کند، بهتر از همه گذشت می‌کند و در آخر انصاف او از همه بیشتر است.

حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha