دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: حضرت عباس(ع) تا آخرین لحظه عمرش از دین و مکتب و امام زمانش دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر صبح امروز در آیین قرائت زیارت حضرت عباس(ع) در حسینیه باب الحوائج(ع) شهر دیّر، با بیان اینکه تاسوعا روز ویژه و سختی برای اهل‌بیت(ع) بود، اظهار داشت: قمر بنی هاشم در این روز وفاداری خود به ولایت و امامش را نشان داد.

امام جمعه دیّر، با اشاره به تسلیم بودن قمر بنی هاشم به امر خدا و امام زمانش، یادآور شد: اگر ما در مقابل حکم خدا تسلیم بودیم، در خصوص مسائلی که در بحث حجاب و پوشش اسلامی گاهی اوقات در کشور پیش می‌آید، چون و چرا نمی‌کردیم.

وی با تأکید بر تقویت بصیرت و بینش سیاسی و دشمن شناسی در افراد، بیان کرد: امروز دشمن به صورت ظاهری در جنگ نظامی با ما کاری ندارد، اما از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد عامل ایمان و امید را از جامعه و نسل جوان ما بگیرد.

حجت الاسلام حسینی، با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه است، گفت: حوادث سال گذشته باید برای جامعه و مردم ما درس باشد که دشمن پشت این قضایا حضور دارد، البته افرادی هم در داخل با آنها هم دستی و هم داستانی دارند، که باید نسبت به آنها نیز هوشیار باشیم.

وی با گرامیداشت پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل احیاگر نمازجمعه بود و یاد ایشان، آیت الله طالقانی، شهدای محراب و ائمه جمعه متوفی شهرستان دیر را گرامی می‌داریم و از ائمه جمعه موقت و اعضای ستاد نمازجمعه در شهرستان قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه دیّر، با تأکید بر لزوم توجه نسبت به فریضه نماز، خاطرنشان کرد: عامل اصلی نهضت حسینی امر به معروف و نهی از منکر است و نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشیم، بلکه باید بر یکدیگر نظارت داشته باشیم و به نیکی دعوت و از بدی‌ها بازداریم.

وی با اشاره به دفاع حضرت عباس(ع) از دین و مکتب و امام زمانش تا آخرین لحظه عمرش، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به مقدسات و قرآن ما اهانت می‌کنند و ما در مقابل آنها باید از دین دفاع کنیم.

حجت الاسلام حسینی، گفت: اهانت به قرآن به دو صورت انجام می‌شود، یکی قرآن سوزی و زیر پا گذاشتن قرآن و نوع دیگر زیر پا گذاشتن احکام قرآن و خدا و دهن کجی کردن به دستورات الهی، که این خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل، جهانخواران باید بدانند که اگر در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آنها خواهیم ایستاد.

امام جمعه دیّر، خاطرنشان کرد: فردا نمازجمعه عاشورایی است و عزاداران حسینی با حضور در نمازجمعه به اهداف اباعبدالله(ع) جامه عمل بپوشانند و در همین نماز جمعه مجددا از دشمنان اسلام و کسانی که به مقدسات ما اهانت می‌کنند اعلام انزجار خواهیم کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha