پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: ما سکوت جهانی و موضع سرد سازمان ملل متحد در قبال کوبیدن بر طبل جنگ توسط سوئد و دانمارک در جریحه‌دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان در جنایت سوزاندن قرآن کریم را محکوم می‌کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم فاطمیه این شهر گفت: امام حسین (علیه السلام) در زمانی که سنت پیامبر در حال زوال بود و بدعت جولان می‌داد و به کتاب خدا عمل نمی‌شد، به پا خاست تا با نهضت خود دین را یاری کند.

وی افزود: بنی امیه خواستار مردمی بدون اراده بودند و اهل بیت (علیهم السلام) افرادی با اراده می‌خواستند.

او در بخشی دیگر از خطبه های خود با اشاره به پاسخ دبیر کل سازمان ملل به نامه آیت الله سیستانی در موضوع هتک حرمت قرآن کریم اظهار داشت: ما سکوت جهانی و موضع سرد سازمان ملل متحد در قبال کوبیدن بر طبل جنگ توسط سوئد و دانمارک در جریحه‌دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان در جنایت سوزاندن قرآن کریم را محکوم می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمان ملل متحد از آنجایی که بالاترین جایگاه تصمیم گیری جهانی را دارد، امروز در تصمیم گیری خود در برابر جنایت آتش زدن قرآن کریم در برابر آزمون قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: محکوم کردن این اقدام از سوی دبیرکل سازمان ملل کافی نیست و او باید در قبال این جنایت که طبق یک مسیر سیستماتیک توسط کشورها و سازمان‌ها پیش می‌رود، موضع بین المللی اتخاذ کند.

امام جمعه نجف با تمجید از شیعیان عراق و سایر کشورها در اقامه عزای سید الشهداء (علیه السلام) تصریح کرد: ما به شیعیان در همه جا از جمله عراق افتخار می‌کنیم چرا که در اقامه شعائر حسینی استوارند و این بزرگترین پاسخ به همه توطئه‌ها در برابر اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha