چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1102481
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
دفاعیه

حوزه/طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان "ویژگی صالحین در قرآن و نقش آن در اصلاح جامعه" دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز خانم فاطمه امانی طلبه موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان «ویژگی صالحین در قرآن و نقش آن در اصلاح جامعه» با راهنمایی حجت الاسلام محمدرضا کریمی نیا و داوری حجت الاسلام حسین شفیعی نیا دفاع کرد.

خانم امانی در دفاع از پایان نامه خود گفت: از موضوعات مطرح شده در قرآن، معرفی ویژگی صالحین است که گاه اوصاف آنان با عنوان هایی چون «متقین»، «متفکرون»، «ابرار»، «محسنین» و «عبادالرحمن » بر می شمرد و گاهی با ذکر نام برخی از بندگان صالح و در مقام مدح ایشان، ویژگی رفتاری آنان را بیان می کند که با به کار بستن این ویژگی ها در زندگی می توان به جرگه اهل صلاح و ایمان وارد شد و به سعادت دست یافت.

وی اظهار کرد: هدف از این پژوهش آن است که تبیین شود صالحین که خداوند متعال ایشان را الگو و اسوه کمال معرفی و بشر را به طی کردن مسیر آنان توصیه می کند چه ویژگی هایی دارند، عمل و رفتار آنها چگونه است ؟ نقش آنها در اصلاح جامعه چیست ؟ و اصلاً چه فرقی با رفتار دیگران دارند که موجب گردیده ایشان در پیشگاه حضرت باری تعالی به چنان مقام و منزلتی دست یابند که خدای متعال نام ایشان را در کنار نام انبیاء ، صدیقین و شهدا آورده است.

امانی خاطرنشان کرد: در این پژوهش ضمن آنکه واژه صالحین از لحاظ مفهوم شناسی مورد بررسی قرار گرفته است صفات برجسته رفتاری صالحین هم در دو بعد فردی و اجتماعی بیان شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha