شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در ارومیه

حوزه/ استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان ادیان و مذاهب در ایران اسلامی بر خود می‌بالد که به الگویی فاخر و نمونه بارزی از وحدت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" که در تالار وحدت شهرستان ارومیه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در این اجلاس اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان ادیان و مذاهب در ایران اسلامی بر خود می‌بالد که به الگویی فاخر و نمونه بارزی از وحدت تبدیل شده است.

وی افزود: مردم آذربایجان غربی چه شیعه و چه اهل سنت با هم افزایی برای رشد و شکوفایی ایران عزیز در کنار هم زندگی می‌کنند. امروز حفظ استمرار، تعامل سازنده و تلاش برای تحقق وحدت اسلامی، توجه به جهاد تبیین به خصوص افشای ماهیت جریان های افراطی و جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلامی و آزادسازی قدس شریف از اهداف مهم جهان اسلام است.

معتمدیان تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند الگوبرداری از نهضت امام حسین(ع) هستیم؛ مهمترین هدف این نهضت آگاه سازی مردم از گروه های افراطی بوده است.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی در پیاده روی اربعین با هدف تحقق اهداف الهی در کنار یکدیگر حرکت می کنند و این به دلیل وجود مبارک اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: ایمان به خدای یکتا و پیامبران الهی اولین نقطه مشترک میان مسلمانان است.این دو نقطه میتواند مسلمانان را از گودال اختلاف نجات دهد و به همدلی فرا خواند.

معتمدیان اظهار داشت:قطعا راهبرد گفت و گو بین مذاهب اسلامی موجبات تحکیم امت اسلامی را فراهم می آورد.

وی افزود:جوامع غربی امروز در پی اختلاف افکنی در جوامع اسلامی هستند که بتوانند از منابع مادی و معنوی مسلمانان استفاده کنند تا قدرت مسلمانان در جوامعشان کمتر شود و مردم از دین و حکومتشان فاصله بگیرند .

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قرآن سوزی و اهانت به آن از نمونه های تلاش دشمن برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی است. همواره در طول تاریخ ملت های متحد سعادتمند بودند و هرگاه به سوی جدایی رفته اند، افول ملتها رقم خورده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha